Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Globetrotteri

Notiser

Globetrotteri Resor och andra kulturer.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Tipps till flygrädd - 2008-07-17, 10:14

Usch nästa vecka ska jag flyga en längre sträcka. Men problemet är att jag är extremt flygrädd. OK jag vet att det t.om är farligare att åka bil men den är åtminstone på marken. Förra gången jag flög söp jag mig snudd på plakat och höll knappt på att bli ombordsläppt. Vill inte tvingas till samma nödlösning även den här gången så tipps på bra och lugnande saiter med lugnande saklig information mottages gärna.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-17, 10:24

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
OK jag vet att det t.om är farligare att åka bil men den är åtminstone på marken.
Exakt. Det finns dårar på marken, men inte i luften. Även om du är världens bästa förare med världens säkrasta bil så kommer det alltid finnas en dåra på marken som vill testa frontalkrock med dig.

Inte i luften. De där typerna som flyger flygplan (pilotmänniskan) har mycket erfarenhet av att flyga just den typen av flygplan de flyger med, och varit med om en och en annan konstig situation (storm, kraftiga vindar vid landning, osv). Det är bara lita på dem och slappa av.

Eller så åker du buss...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-17, 10:27

Ja men det är särskilt landningen jag är skraj för
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-17, 10:32

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Ja men det är särskilt landningen jag är skraj för
Nämen, det är ju det roligaste med flyget. Eftersom alla piloter landar olika så kan du ha en gissningstävling, dvs. hur hårt eller mjukt piloten kommer att landa.

Jag kan lova dig att ingen landning liknar en annan. En gång fick jag kyssa stolen framför mig pga. halvlöst-bälte och kraftig bromsning.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-17, 10:38

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Nämen, det är ju det roligaste med flyget. Eftersom alla piloter landar olika så kan du ha en gissningstävling, dvs. hur hårt eller mjukt piloten kommer att landa.

Jag kan lova dig att ingen landning liknar en annan. En gång fick jag kyssa stolen framför mig pga. halvlöst-bälte och kraftig bromsning.
Och värst av allt är när idioterna börjar att applådera. Typ "hurra vi överlevde"
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-17, 10:42

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Och värst av allt är när idioterna börjar att applådera. Typ "hurra vi överlevde"
Ja, just den biten kan också vara en del av gissningsleken, dvs. "kommer folk att applådera?". Det gör man inte i alla länder. Generellt sätt så är det västeuropéer som inte bry sig ett dugg, rör man sig däremot österut så är applåder oftast en spännande moment i landningen.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp