Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin
Att det är så lite blod tyder väl på att själva gärningen har skett på ett annat ställe, eller det kanske ändå mer troliga; att kroppen har tömts på blod innan de styckades och stoppades i svarta plastsäckar. Det är ju ganska få personer som klarar av att helt obemärkt bära ut en hel kropp genom entrén på en arbetsplats, så säkert har den delats upp någonstans i huset. Eller förresten... Kanske har någon gjort det hemma i badkaret för att sedan ta med sig valda kroppsdelar till jobbet. Hade inte du en kollega som luktade väldigt skumt?
Det här var nog inte hans första offer, så ifall du smyger dig in till där han brukar hållas så skall du se att du hittar både en underkäle och kanske en hel torso bakom gardinerna.
Har du så du kan komma in dygnet runt? Åk dit ikväll och undersök!
|
När du säger det, så såg jag en underlig sak i samma hiss dagen innan blodfläckarna: det stod flera soptunnor uppställda inne i hissen, och åkte upp och ner mellan våningarna.
Låg det en styckad kropp i dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Mröff
Sedan kan man börja fundera på vilken våning brottet begåtts. Är de översta våningen har vi förmodligen med ett direktörsmord att göra.
|
Jag jobbar på översta våningen

.
Direktörerna sitter längre ner....
Men nu kommer jag ihåg: det var utanför hissdörren på min våning som det också fanns fläckar! Precis som på nedersta våningen.