Hotell på/vid Arlanda -
2009-08-08, 09:53
Nästa gång det blir avresa från Arlanda är det i svinottan... då kom vi på det kluriga att sova över i närheten, t.ex. på något av de hotell som finns i direkt anslutning till flygplatsen och som erbjuder tidig frukost och skjutsar till och från flygplatsen. Jag surfade runt och kollade på olika alternativ. Finns Fly and sleep. Sängplats, gemensam dusch och frukost (kaffe och macka) i angränsande coffeshop. Jumbo hostel. Sova i flerbäddsrum, gemensam dusch och för tillägg flygfrukost i plast. Sen finns det naturligtvis vanliga hotell till mer eller mindre påkostade priser...
Jag blev faktiskt jäkligt förvånad över priserna, skithöga! Vi kommer sent, ska bara sova, duscha och äta frukost och sedan är vi borta. Jumbohostel kostade nästan 1000 pix för mig och Dagge och då är det som sagt delad dusch och frukost kostar extra! Antar att det inte heller ingår skjuts till flyget, kollade inte eftersom det alternativet gick fetbort.
Till slut hittade jag IBIS hotel. Om man ringde så gick det att boka för 735:- inkl frukost och transfer. Helt okej. Så när vi kommer till Arlanda med tåget ringer vi bara så kommer de och hämtar oss och på morgonen skjutsas vi till terminalen.
Är det verkligen så fullbokat att hotell etc kan snobba så med skyhöga priser? Finns det inte ett win-win-läge även i hotellbranschen där det är bättre att hyra ut än att stå med tomma rum? Och hur kan man välja att bo på Jumbohostel då det är flera hundra dyrare än att att bo på hotell?
Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
|