Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Filosofiska forumet

Notiser

Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Folk som älskar att trängas - 2009-05-20, 23:42

Brukar ibland ta buss 4 från Fridhemsplan och har märkt att det är lite av en ketchupeffekt när det gäller bussen. Men lik förbannat så måste folk även om det skiljer max 1 minut alltid välja att stå som packade sillar i just den första bussen. Själv har jag nerver av stål och inväntar bussen som komer 1 min efter med gott om sittplatser som vanligt. Varför är folk så stressade i kollektivtrafiken i Sthlm? Springer som idioter för att hinna med T-banetåg som går ungefär varannan minut i högtrafik?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-05-21, 00:26

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Brukar ibland ta buss 4 från Fridhemsplan och har märkt att det är lite av en ketchupeffekt när det gäller bussen. Men lik förbannat så måste folk även om det skiljer max 1 minut alltid välja att stå som packade sillar i just den första bussen. Själv har jag nerver av stål och inväntar bussen som komer 1 min efter med gott om sittplatser som vanligt. Varför är folk så stressade i kollektivtrafiken i Sthlm? Springer som idioter för att hinna med T-banetåg som går ungefär varannan minut i högtrafik?
Det där är nåt jag också har funderat på. Hur fasen orkar folk stressa så inibomben? För att tjäna ett par minuter, liksom.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 00:37

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Det där är nåt jag också har funderat på. Hur fasen orkar folk stressa så inibomben? För att tjäna ett par minuter, liksom.
Storstadspuls kanske? Skönt att veta att inte vara ensam om att inte gå med i stressströmmen.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 00:41

Ja, jag vet inte. Jag åker aldrig kriminellt.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-05-21, 00:43

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Storstadspuls kanske? Skönt att veta att inte vara ensam om att inte gå med i stressströmmen.
Jag vägrar ju nästan sätta min fot i den staden just p.g.a stressen. Min son är inte så glad eftersom han bor i närheten av den däringa stan.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-05-21, 00:44

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Ja, jag vet inte. Jag åker aldrig kriminellt.
Som om det vore mindre stressigt att köra själv.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-05-21, 02:31

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Storstadspuls kanske? Skönt att veta att inte vara ensam om att inte gå med i stressströmmen.
Ja, jag tror på puls. Hade inte samma tempo som dom när jag flyttade dit för en massa år sen. Tog inte så jävla lång tid förrän man blev smittad och när man sen kom "hem" på besök eller permanent så sprang man omkull folk nästan.

Blev rabiat när folk behagade STÅ STILL och prata med varann i affären. Spec. om dom stod mitt i gången. Man fick tvääärnita! Iofs lackar jag fortf. när folk står och blockerar men inte pga att jag har lika bråttom längre.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Bandyklubba
Elev
 
Bandyklubbas avatar
 
Inlägg: 8
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
2009-05-21, 02:38

Jag tro på non-puls.

Laidback. Riktig laidback.

Räcker längst.
Bandyklubba är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 02:49

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Ja, jag tror på puls. Hade inte samma tempo som dom när jag flyttade dit för en massa år sen. Tog inte så jävla lång tid förrän man blev smittad och när man sen kom "hem" på besök eller permanent så sprang man omkull folk nästan.

Blev rabiat när folk behagade STÅ STILL och prata med varann i affären. Spec. om dom stod mitt i gången. Man fick tvääärnita! Iofs lackar jag fortf. när folk står och blockerar men inte pga att jag har lika bråttom längre.
Och hur kul är det att behöva klättra över alla idioter som inte förstår att man står till höger i en rulltrappa eller på ett rullaband?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-05-21, 03:02

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Och hur kul är det att behöva klättra över alla idioter som inte förstår att man står till höger i en rulltrappa eller på ett rullaband?
Hahaha justja, den biten hade jag ju lyckats glömma. Men det är fan logiskt eg. Med det tempot är det bäst att hålla sig undan.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp