Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 23:22

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Sen så har vi ju den coola snubben som tycker att allt det som han för tillfället kör omkring i är ganska så ballt. Det har inte alls att göra med att han anser sig bättre och häftigare än andra bilister utan bottnar helt och hållet i att han sovrar, väljer och vrakar med större urskiljning än många andra. Han är (som han själv tycker) begåvad med ett utpräglat sinne för vad som passar, men kanske främst vad som inte passar sig, på både landsvägar och uppfarter. Han är väl medveten om att folk ofta suckar och stönar bakom hans rygg, men i trygg förvissning om att allt faktiskt var bättre på 60-talet och att folk som hävdar motsatsen är under influens av kroniskt oförstånd så låter han dom hållas.

Inte sällan så har han, det är aldrig en hon, en sån här på parkeringen brevid sin tämligen obizarra bruksbil:
Jag ser ingen bild, men inser att det är ett stycke självbiografi jag läser.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-11, 16:35

Annars så är det en rasande grann bild sörrö.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 17:34

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Annars så är det en rasande grann bild sörrö.
Nuu ser jag bilden. Mm, En BMW 2000 är ju kulturkorrekt. Helt klart.

Själv kikade jag på den här härhäromdagen....



Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-07-11, 17:45

Jag har en sån här (fast i en annan färg).



Jag är den typiska ägaren av en sån bil, ett antal ungar + hund, bor lantligt, är en kvinna i mina bästa år, samt kan inte handla bara en kasse mat utan alltid minst fyra.
Dessutom kör jag enligt principen "störst går först" och lite för fort, inte för att jag har så bråttom utan för att det är kul.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-11, 18:41

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen
Själv kikade jag på den här härhäromdagen....
Karmann Ghia i ladugårdsskick? Så majsigt!

Är det en du har försökt lägga vantarna på länge eller var det på annons?
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 20:12

Miljömuppen:
Kör nån av dessa bilar:


Pga att han VET att han är bättre än andra, kör han bil jämt, alltid, vart han än skall. Även om det så bara är till brevlådan.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-11, 20:35

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Det är jätte kul åka i den bilen på vintrar, eftersom man behöver inte slå på kupévärmaren. Den saknar nämligen isolering mellan motor- och passagerarutrymme. Det blir rätt mysigt.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 20:45

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag har en sån här (fast i en annan färg).



Jag är den typiska ägaren av en sån bil, ett antal ungar + hund, bor lantligt, är en kvinna i mina bästa år, samt kan inte handla bara en kasse mat utan alltid minst fyra.
Dessutom kör jag enligt principen "störst går först" och lite för fort, inte för att jag har så bråttom utan för att det är kul.
Hahaaha...det där stämmer precis på en kompis till mig, hon kör också som en biltjyv...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-11, 20:48

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Miljömuppen:
Jag kommer att tänka på den där TV-reklamen som gick för en del år sen med miljökollektivet som odlade biodynamiskt och sket i olika behållare. Dom hade en gammal Borgward som Ulrike (vadå Bader-Meinhof) ombads choka ordentligt när hon skulle in till stan för att sälja alla deras fascist-kravodlade kålhuvuden. Det fanns flera olika filmer och den bästa var den där dom kallade sin dotter för kapitalist och tvingade henne att gå hem i regnet utan sandaler.

Det var typ bilhandlarnas riksförbund som låg bakom och det hela gick ut på att om man ville göra en riktig insats för miljön så skulle man köpa en ny bil.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 21:02

Skrotbilsägaren

Denna typ är ofta en överviktig person fliströja och en något ovårdad framtoning (typ 1). Bilen kan också ägas av en totalt prestigebefriad akademiker (typ 2) som är glad bara att ha något som kallas bil hos försäkringsbolaget.

Farkosten är ofta en liten skrotig och rostig manick. Tänk er en Toyota Starlet eller Nissan Sunny från början av 1980-talet. Eftersom den gängse ägaren av typ 1 ofta väger över 100 kilo lutar bilen när den körs pga felfördelad vikt, och det tar också ca fem minuter för denna person att ens ta sig upp eller ner i förarsätet. Låsat funkar nästan aldrig, så bilen står olåst hela tiden fast med rattkrycka.



Skrotbilsägaren har en säregen körstil. Antingen kan det vara fullt blås, eller också körning av mer experimentell typ, vilket alltid beror på att något vital funktion i bilen har lagt av. Ex. kan insprutningen vara paj, så det är omöjligt att köra över 2500 varv på motorn innan den börjar hacka mycket oroväckande. Detta påverkar accelerationen vid stoppljus, som att den övre hastigheten vid landsvägskörning ligger på kring 80 km/h. Detta kan reta lastbilschaufförer till vansinne i nedförsbackar på landsvägar, då ofta en kroppslig (fuck-tecken) liksom tutkommunikation inleds. Fighten förlorar ofta skrotbilsägaren - som får köra in på en parkeringsficka och släppa förbi lastbilen - enbart pga storleken på motståndarens fordon.

Bilen inköps extremt billigt och kan ofta fås gratis, med avsikt att hålla till närmaste besiktning om man har tur. Denna bilförare är en av de få som är priviligerade att ha en bil som ökar i värde med tiden, eftersom skrotpremien är högre än inköpspriset.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-11 klockan 21:16.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp