Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-05-22, 09:02

Jag åker förbi Sumpan varje dag på väg till jobbet, men jag har ingen aning om vilken "tygaffär" det handlar om... eller exakt hur mönstret ser ut.

Kan man inte gå till "Barbra" på en lördag när det är mycket folk, och kopiera mönstret i smyg?


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-22, 17:17

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Jag åker förbi Sumpan varje dag på väg till jobbet, men jag har ingen aning om vilken "tygaffär" det handlar om... eller exakt hur mönstret ser ut.

Kan man inte gå till "Barbra" på en lördag när det är mycket folk, och kopiera mönstret i smyg?
Mönstret i fråga är själva beskrivningen över tillvägagångssättet och mallen för hur tygbitarna ska se ut. Inget man kopierar bara sådär. Juh! :

Tygaffären i Sumpan ligger på Järnvägsgatan 56. Jag var där och har nu köpt mönstret. Nu ska jag klippa ut det och sedan ska jag ha ett stort stycke ångest innan jag sätter saxen i tyget. Jag menar, vad är det värsta som kan hända? Jo, att jag klipper fel och måste köpa en bit tyg till. Helt jäkla ofarligt men ändå har jag massor av ågren innan.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-22, 17:19

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Du menar den på järnvägsgatan? Trevlig butik faktiskt och stort utbud. När sonen hade sin "lajvperiod" och sprang omkring i skogarna och lekte orcher och alver köpte han tyg där för en mindre förmögenhet minns jag.
Ja just den! Vilken koll du har. Stort utbud är helt rätt men det var inte så himla snygga tyger och inte sådär hög kvalitet heller. Köpte ett tunt vitt linnetyg som funkar till en chavig blus.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Evert
Grillat är godast!
 
Everts avatar
 
Inlägg: 690
Reg.datum: Aug 2008
2009-05-22, 17:38

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Affären heter Babra Symaskiner. Bojkotta den!
Jag ställer upp. Jag känner att jag inte har några som helst problem att bojkotta affärer som säljer tyger och symaskiner
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2016-07-21, 21:31

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Jag tänkte sy mig en klänning eller två och hittade det här mönstret som jag absolut tyckte passade mig perfekt.



Så, jag har jagat runt på stan och hittade det i en affär men där tog de inte emot kortköp under 100:-!? Jag frågade om de alltså inte tänkte sälja mönstret till mig och då sa han att de inte tjänade något på mönster utan att det bara var en service. Då sket jag i det och gick! Tyvärr finns det inte i någon annan affär här i stan så jag skickar väl efter det på internettet.

Affären heter Babra Symaskiner. Bojkotta den!
Jag har (med stora personliga uppoffringar) bojkottat den sen du skrev inlägget!
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2016-07-21, 21:59

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Jag har (med stora personliga uppoffringar) bojkottat den sen du skrev inlägget!
Solidariskt av dig. Tack!


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2016-07-31, 00:09

Jag var lustigt nog i Uppsala idag, precis innan Babra stängde, och bojkottade jag med. Inte så mycket som en liten skräddarkrita fick man sålt till mig.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2016-08-09, 12:11

När sonen "lajvade" köpte vi ofta tyg i den butiken. Bra priser och trevlig personal åtminstone när vi handlade där.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2016-08-10, 22:48

Skall du försöka låta dina egna värderingar påverka våra gemensamma? Gullan har fan blivit utsatt för en ekonomisk och närapå social svartlistning av en jävla textilnasare! En profithungrig jävla tygknodd, och nu tänker du negligera handlarens beteende genom att hänvisa till en suspekt tredjeperson och ännu mer obskyra aktiviteter, och alltsammans på en redan illa tilltygad medforumits bekostnad. Har du aktier i Singer eller? Ynkedom!
Nä du din usla manufaktur- och björntrådslakej, nu är det dags för solidaritet och att sluta tänka på bara sitt eget väl och ve.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp