Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#51) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-11, 13:41

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Undrar hur det är på ett sånt ställe? Jag kan tänka mig att en sån som han står precis lika lågt i kurs som på en vanlig kåk och kommer att hållas i isolering.
Han verkar att trivas rätt bra och får umgås med likasinade hela dagarna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4877896.ab
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#52) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-04-11, 16:19

Det där är ju jättekonstigt. Det finns ju ingenting som säger att "hallickar, pedofiler, våldtäktsmän och sexmördare" skulle ha någonting som förenar såpass att dom inte skulle vilja slå ihjäl varandra... En som han borde ju fortfarande stå längst ner i rangordningen. Men grejen är kanske att de flesta inte är förbrytare i vanlig mening, aldrig har suttit inne och alltså inte har rutin på vilka man brukar ge sig på för att få dagarna att gå eller för att helt enkelt försöka rättfärdiga sig själv.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#53) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-11, 17:24

De tillhör väl ändå samma genre, vilken har ännu mer vriden syn på sexualiteten än de som t.ex. sitter för väpnat rån mot värdetransport.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#54) Gammal
Klamp
Elev
 
Klamps avatar
 
Inlägg: 9
Reg.datum: Dec 2018
2018-12-31, 14:10

Här är förhöret där Eklund erkänner både mordet på Engla och Pernilla Hellgren.

https://www.youtube.com/watch?v=kPcIN6PsYFo


Han spelar fullständigt den roll som jag och Stein i hastigheten hade tilldelat honom
Klamp är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#55) Gammal
Chopin
Elev
 
Chopins avatar
 
Inlägg: 9
Reg.datum: Dec 2018
2019-01-04, 07:24

Svenska fängelser=Hotellrum?

Svenska ( nåja etniskt svenska är visserligen i minoritet i svenska fängelser, Kumla hade ju 93 procent utrikes födda interner för några år sedan) fångar verkar ha bättre skydd och trygghetsgaranti än ålderspensionärer som bor på äldreboenden.

Senast redigerad av Chopin den 2019-01-04 klockan 07:32.
Chopin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#56) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2019-01-04, 12:41

Ja och för att inte tala om de täta besöken från sex-och giftaslystna kvinnor. En polare till mig som gjorde samhällstjänst på Hall berättade att man ibland fick byta lakan i samlagsrummen tre gånger om dagen, efter samma intern och hans besök alltså, och att vissa fick så mycket onanibilder från brudar skickade till sig med posten att man tillslut inte ens höjde på ögonbrynen när det inkommande granskades. Det finns nog få som har så mycket sex och tjejer rännande efter sig som internerna på de lite hårdare anstalterna. Resten får nog nöja sig med fruar och flickvänner, och ja alla brudar från www.prisondate.se förstås.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#57) Gammal
Drapåtrissor
Elev
 
Drapåtrissors avatar
 
Inlägg: 27
Reg.datum: Mar 2016
2019-01-04, 13:12

Läste att han nu ansökt om tidsbestämt straff
Drapåtrissor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#58) Gammal
Chopin
Elev
 
Chopins avatar
 
Inlägg: 9
Reg.datum: Dec 2018
2019-01-04, 14:54

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Ja och för att inte tala om de täta besöken från sex-och giftaslystna kvinnor. En polare till mig som gjorde samhällstjänst på Hall berättade att man ibland fick byta lakan i samlagsrummen tre gånger om dagen, efter samma intern och hans besök alltså, och att vissa fick så mycket onanibilder från brudar skickade till sig med posten att man tillslut inte ens höjde på ögonbrynen när det inkommande granskades. Det finns nog få som har så mycket sex och tjejer rännande efter sig som internerna på de lite hårdare anstalterna. Resten får nog nöja sig med fruar och flickvänner, och ja alla brudar från www.prisondate.se förstås.
Det förvånar mig inte alls, kriminellt belastade män ser väl de flesta kvinnor som sexigt.
Chopin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#59) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2019-01-04, 18:22

Citat:
Ursprungligen postat av Chopin Visa inlägg
Det förvånar mig inte alls, kriminellt belastade män ser väl de flesta kvinnor som sexigt.
Ja ja... herregud.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#60) Gammal
TH_
Elev
 
Inlägg: 10
Reg.datum: Dec 2018
2019-01-05, 17:22

Anders Eklund är en brottsling som begått ett fruktansvärt brott. Men även han är en människa i all sin komplexitet, även Anders var en gång ett oskyldigt barn. Det tycker jag är viktigt att tänka på i dessa tider då både våld och näthat sprider sig som en löpeld genom vårt avlånga land. Inte ens vår huvudstad, som kanske är en av världens vackraste städer med allt sitt vatten, går fri från denna utveckling av hat och våld. Vi måste tillsammans bekämpa detta negativa. Måste man vara taskiga mot varandra? Nej det behöver man ju faktiskt inte.

Senast redigerad av TH_ den 2019-01-05 klockan 17:41.
TH_ är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp