Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Djur i er omgivning - 2008-07-23, 11:53

När man spatserar omkring med vovve så träffar man på massor av andra hundägare och hundar.

Dessa är bekanta till min lilla fjomp:

- Blandrasvovvarna Tjejen och Jordan. En glad tik som fattat tycke för min fjomp. Intresset är omsesidigt. Jordan är mer skeptisk. Han är 12 år och tycker han är jobbig.

- Jack Russelln Hulda. En kavat tjej med extrem energi. Hon vägrar att kissa för att få vara ute så länge som möjligt.

- Schnauzern Sigge. En "pratande" hane, med massor av olika ljud. En aning dominant, men inte till överdrift. Och en av områdets profiler.

- Cocker Spanieln Morris. En lydig lite sävlig hane. Han är mest intresserad av sin boll.

- Mastiffen King. Tio gånger tyngre än min fjomp men en rolig filur. Han har nyligen fått en bebis som sällskap. Så matte går omkring med mastiff i koppel och barn i sele på magen.

- Blandis (kommer inte ihåg namnet) mellan amstaff och boxer. En otroligt tramsig lekfull individ. Stor och tigrerad.

- Amstaffen Olle. Hunden verkar OK, men hussen försöker leka tuff. Att husse är 50+ gör det hela än mer patetiskt.

Sedan är det säkert någon fler jag inte kommer på.
Vilka djur träffar ni på?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-23 klockan 11:57.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-23, 12:19

När jag bodde i Skarpnäck så kunde jag släppa ut Diesel, vi hade en stor, lugn innegård (han är egentligen en innekatt).

Han brukade träffa två brudar, den ena en stor hona som jamade som ett barn, oavsett årstid. Jag fattade aldrig varför hon var tvungen att jama så mycket när Diesel satt helt tyst och bara lyssnade. Det var extremt alltså, vi pratar om värsta marssnack med långa, gnälliga fraser i en nyföddbebis anda.

Den andra damen var en svartvit, mindre, flörtigare hona som sprang precis framför honom med en hastighet som skrek "kom å ta mig". Och Diesel följde efter i evigheter, för han visste nog inte vad han skulle göra sen...

En gång kom han tillbaka med ett sår på läpparna, hade han bråkat minsann? Han brydde sig knappt om såret, men hussen höll på att svimma...

Spoiler:


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-23, 12:29

Hahahahaha..

Det var ett gigantiskt sår Cody...

Åkte du till veterinären?

En gång började en numera avliden råtta som hette Bengt hosta och det bubblade fradga ut näsa och mun. Jag skakade Bengt upp och ner, men det hjälpte inte. Helt panikslagen ringde jag veterinären. Råttor kan nämligen inte spy. Sköterskan i telefonen sade lungödem = döden

I vild panik beställde jag en taxi och for till djursjukhuset med Bengt. Vi satt i väntrummet, den enda råttan, och väntade. Efter ett tag gick det över, men då var det dags att gå in till veterinären.

Han vägde Bengt, som vägde 600 gram och tog sedan och lyssnade med ett stort stetoskop på honom. Sedan kollade han lite, och sade "hmm...det verkar som om Bengt svalt ett chips fel".

Japp...ett felsvalt chips kostade 900 pix...

Bengan kallades informellt för "Bajsbengt", för det var helt omöjligt att få honom rumsren. Han lyckades iaf bajsa på veterinären, så lite valuta för pengarna fick jag.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-23 klockan 12:35.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-23, 13:01

Visst är det lite roligt att man aldrig lär sig vad de andra hundägarna heter - bara hundarna..


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-23, 13:30

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Visst är det lite roligt att man aldrig lär sig vad de andra hundägarna heter - bara hundarna..
Ja, man får lära sig i efterhand...patetiskt egentligen.

Hundägare slår i vissa fall småbarnsföräldrar, när det gäller att föra en totalt fokuserad långdragen konversation om sina skyddslingar istället för andra saker.

Har suttit i hundkupen på stäckan gbg-sthlm ett antal gånger. Det är en resa på 3-5 timmar...bara hundsnack.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-23 klockan 13:35.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-23, 13:42

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Visst är det lite roligt att man aldrig lär sig vad de andra hundägarna heter - bara hundarna..
Vad jag minns från min tid som hundägare är att det är ett utmärkt sätt att ragga på det motsatta könet. En bra början är att visa sin mjuka sida och berömma och gulla sig lite med hennes hund.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-04, 12:33

Det ser ut som om vi köper en häst till nu.
En fullt utbildad västernhäst. En sån där som kan snurra 40 varv i sekunden, accar från 0-70 på två sekunder och tvärnitar med hela rumpan när man drar i snöret.

Yikes.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-04, 12:45

Det låter som en rolig hest.

Hur många har ni nu och vad heter de. Vad heter deras kompisar och vad är det för art?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-08-04, 12:47

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Det ser ut som om vi köper en häst till nu.
En fullt utbildad västernhäst. En sån där som kan snurra 40 varv i sekunden, accar från 0-70 på två sekunder och tvärnitar med hela rumpan när man drar i snöret.

Yikes.
Åhhh! Häftigt, är det en västernhäst (ras alltså), ålder och kön, när får ni den och framförallt, när får vi se den?


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-04, 13:10



Inget är klart än, men....


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp