Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-09-10, 22:48

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Jag har jeans till. Sen så funderar jag på att köpa mig en sån här majsig skinnjacka fast i svart:



Eller blir det för mycket?
Den var fin, men hittar du en med Koppartranslogga är det ännu bättre.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-11, 01:01

Ojoj...vad många funderingar.
Det är mycket som behöver diskuteras.
Tjohoooooooo....

Nu har jag snortat koks med Galliano, så jag får återkomma senare.
Måste knulla små värnlösa manliga modeller först.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-11, 06:52

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Jag funderar på att börja använda cowboy-boots lite mera frekvent. Är jag fel ute?
Välkommen i gänget. Jag har ett par, just nu hos skomakaren för omsulning. Foto när de kommer tillbaka. Jag älskar mina boots och tänker inte skämmas för dem.

Ah! Det var tydligen fler cowboybootsare i den här tråden! Vi får bilda klubb.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
Evert
Grillat är godast!
 
Everts avatar
 
Inlägg: 690
Reg.datum: Aug 2008
2008-09-11, 20:04

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Nu är ju jag också jättegammal men jag tycker faktiskt att man kan använda cowboystövlar oavsett modet. Iaf om man har jeans till.

Mode är väl förresten bara för folk som inte har en egen vilja?
Det var väl du som brukar använda foppatofflor?

Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-11, 20:15

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Är Nike Wimbledon fortfarande på?
Tyvärr måste jag meddela att just Nike Wimbledon är hopplöst ute. Ett bra tag har det varit inne att blicka tillbaka mot allehanda sportprofiler som iofs varit bra på sin sport, men samtidigt ochså utmärkt sig för sin svaga hjärnkapacitet.

Överlag skulle jag säga att gymnatisk/sportskor är helt ute, om du nu inte skall sporta förstås. Det är också ute med sportskor a la hiphop etc etc .
Sportskorna skall bort bort bort...

För en kille som dig skulle jag helt ärligt rekommendera en rockabilly-stil. Något åt det här hållet. Svarta lågskor med en spetsig tå om böjer sig lite uppåt.
Ev kompletterade med den jackan du visade ovan.



Edit: Såg att du funderade på cowboyboots. Det är helt rätt. Kör med dem.
Det du måste göra är att sluta med gympadojorna. Ingen civiliserade människa skall gå omkring med gympadojor i vuxen ålder.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-09-11 klockan 21:00.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-11, 20:29

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Jag har köpt ett antal nätlinnen, även nätbrynja kallad, vilket är ett riktigt snyggt och bekvämt plagg som passar såväl hemma i tv-soffan som ute bland folk. Nu undrar jag om jag kan ha nätlinne även när jag går på krogen, eller verkar det lite slappt och ledigt? Bör jag kanske fortsätta lite mer strikta kläder som min hawaiiskjorta istället? Vad gillar brudarna bäst?


Det här är delikat fråga, då nätbrynjan inte passar vem som helst. Den bärs bäst av en riktig karl.

Nätbrynjan du visar på bilden är dock en lite mer "chic" variant, och inte den stormaskiga och fettfläckiga som vi är vana vid att se i diverse filmer där WT skall gestaltas.

För att få hugg på krogen (vilket jag antar är kärnfrågan) skulle jag rekommendera den distanserade "det här trodde ni inte om en nätbrynjekille va"-stilen.

Köp den lite mer "chica" typen av nötbrynja. Håll den ren och vit. EN speciell brynja för krogen alltså. Klipp bort några centimeter av brösthåret om de hänger ut oregerligt genom maskorna. Parfymera dig noggrant med inte för mycket. Diskret. Damer är svaga för herrparfymer/rakvatten, så fråga gärna personalen i parfymbutiken vilket rakvatten som ger flest brudar. Du skall inte bara parfymera dig dock, utan ta en dusch innan.

Sedan kör du hawaii-skjortan oknäppt ovanpå. (den skall vara lite mer diskret, långärmad och inte alltför snäv).
Känner du inte...känner du inte....det blir lite Miami Vice-vibbar....och DET är inne...DET är succe.
Kör! Kör!
Unga som äldre damer kommer flockas kring dig.

Det var ovandelen. Återkom gärna om du vill ha tips på byxor, skor, ytterjacka eller frisyr.

Lycka till på köttmarknaden!



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-09-11 klockan 20:35.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-09-11, 20:41

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Det var väl du som brukar använda foppatofflor?

Nu har du tagit fel på person. För det första sklle jag ALDRIG sätta på mig rosa och absolut inte foppatofflor.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-09-11, 20:44

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Det här är delikat fråga, då nätbrynjan inte passar vem som helst. Den bärs bäst av en riktig karl.

Nätbrynjan du visar på bilden är dock en lite mer "chic" variant, och inte den stormaskiga och fettfläckiga som vi är vana vid att se i diverse filmer där WT skall gestaltas.

För att få hugg på krogen (vilket jag antar är kärnfrågan) skulle jag rekommendera den distanserade "det här trodde ni inte om en nätbrynjekille va"-stilen.

Köp den lite mer "chica" typen av nötbrynja. Håll den ren och vit. EN speciell brynja för krogen alltså. Klipp bort några centimeter av brösthåret om de hänger ut oregerligt genom maskorna. Parfymera dig noggrant med inte för mycket. Diskret. Damer är svaga för herrparfymer/rakvatten, så fråga gärna personalen i parfymbutiken vilket rakvatten som ger flest brudar. Du skall inte bara parfymera dig dock, utan ta en dusch innan.

Sedan kör du hawaii-skjortan oknäppt ovanpå. (den skall vara lite mer diskret, långärmad och inte alltför snäv).
Känner du inte...känner du inte....det blir lite Miami Vice-vibbar....och DET är inne...DET är succe.
Kör! Kör!
Unga som äldre damer kommer flockas kring dig.

Det var ovandelen. Återkom gärna om du vill ha tips på byxor, skor, ytterjacka eller frisyr.

Lycka till på köttmarknaden!

Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-11, 20:52

Evert: Jag glömde ge tips på en fin sida på internet där utbudet av hawaii-kläder ständigt uppdateras och utökas.

http://www.paradiseclothingco.com/


Aloha Shirts (som de heter på den internationella modescenen) är i röret som en het het grej inom kort. Då kommer de även finnas med lång ärm. De är lite svåra att få tag på nu.


Här är ett exempel på en fin aloha shirt med små surfingbrädor på.




Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-09-11 klockan 20:56.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-09-11, 21:01

Måste berätta om foppa-tofflor, jag tycker de är skitfula och skulle aldrig sätta på mig ett par.
I allafall så fick min dotter ett par av en Warzawa-kompis och hon har hasat runt i dem till min yngre sons fasa.
I midsomras var vi på en fest hos min syster, ALLA hade foppatofflor, mina söner höll på att smälla av, dottern smälte in bra dock.
Jag har sett att folk i allmänhet använder dem både här och där, skitfula är de och jag stoppar inte mina fötter i nåt sånt.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp