Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Filosofiska forumet

Notiser

Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Griniga gubbar - 2009-07-06, 09:54

Dom finns överallt och är ofta extra kaxiga när dom har tanten med sig. Visst skulle man vilja dänga brädan i skallen på den här bittergöken?

Om jag blir sådan på gamla dar så skjut mig.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-07-06, 10:00

Precis sådär ska jag bli, fast ännu värre. Undrar om det finns någon kurs att gå?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-06, 11:07

Sån är jag redan


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
tokyo
Elev
 
tokyos avatar
 
Inlägg: 171
Reg.datum: Dec 2008
2009-07-06, 11:55

Jag tycker gamla gummor är grinigare men på ett annat sätt, mindre aggressivt men riktat mot världen i sin helhet och inte mot specifika företeelser som rullbrädeåkare.

När blir man gnällig? När man fyllt 70?


Jag föll över en tandpetare!
tokyo är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-06, 13:49

Citat:
Ursprungligen postat av tokyo Visa inlägg
Jag tycker gamla gummor är grinigare men på ett annat sätt, mindre aggressivt men riktat mot världen i sin helhet och inte mot specifika företeelser som rullbrädeåkare.

När blir man gnällig? När man fyllt 70?
I min kristallkula hittade jag Fortune om 50 år efter att ha flyttat till Australien med högsta betyg i anticharmkursen hon klarade med glans.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-06, 14:20

Jag kör med regelrätta utskällningar i par med en hetlevrad italienska.

Situation ett:
En tönt-orienterare säger att min kompis Bichon Frise är farlig och han skall sparka på den. Då blev det liv i luckan, jag skällde. Italienskan drog det hela ett steg längre och skällde, sprang efter honom om skrek "sparkar du hunden spöar jag upp dig"

Situation två: En "Rickard Rättrådig" (förmodligen med liten kuk) säger till på stranden cs 22:00 att hundar inte får vara där för barn kan vara rädda. "Det står i lagen" klämmer han ur sig, varvid jag ber honom specificera åberopat lagrum. "Vill du ha det på det sättet", säger han. Jag säger "Nej, men du vill det uppenbarligen eftersom du började tramset och skrämmer upp barn i onödan".

Situation tre:
En "Rickard Rättrådig" (förmodligen med liten kuk) säger att Tjejen (som gått lös sedan dag ett och inte gör en fluga förnär skall vara kopplad. Italienskan går igång, jag står mer passiv vid denna incident. Hon föreläser om principen om "det osynliga kopplet"-prejudikatet i lagen. Karln eldar på mer och säger "men tänk om hon hugger mig i strupen?!. Då foortsätter grälet med att "då har du livlig fantasi". Det hela slutarmed att rickard rättrådig och italienskan skriker jävla idiot, kärringfitta etc etc efter varandra medan vi alla går därifrån.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-07-06, 14:27

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
I min kristallkula hittade jag Fortune om 50 år efter att ha flyttat till Australien med högsta betyg i anticharmkursen hon klarade med glans.
EXAKT sån ska jag bli, det jävliga är att jag har bara 25 år på mig att dels gå charmkursen dels lära mig australiensiska men med det ordförrådet kan det ju inte bli allt för svårt hoppas jag.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2009-07-06, 16:38

Ähh, han är väl inte grinig, bara "krängd".


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
tokyo
Elev
 
tokyos avatar
 
Inlägg: 171
Reg.datum: Dec 2008
2009-07-06, 17:22

Jag har upptäckt att äldre damer är mycket mottagliga för gentlemannamässiga tjänster (nej, inget sånt) vilket gör dem betydligt mindre griniga. En dam i husen som blängt på mig ondskefullt tidigare har nu ett änglalikt leende på läpparna så fort hon ser mig eftersom jag bar ned hennes gamla strykbräda från vinden åt henne.


Jag föll över en tandpetare!
tokyo är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-07-06, 17:48

Citat:
Ursprungligen postat av tokyo Visa inlägg
Jag har upptäckt att äldre damer är mycket mottagliga för gentlemannamässiga tjänster (nej, inget sånt) vilket gör dem betydligt mindre griniga. En dam i husen som blängt på mig ondskefullt tidigare har nu ett änglalikt leende på läpparna så fort hon ser mig eftersom jag bar ned hennes gamla strykbräda från vinden åt henne.
...eftersom hon förväntar sig en "sån" tjänst någon gång i framtiden...


Jag är grinig som fan! Jag trodde inte att jag var det, men visar fingret ganska ofta mot bilister när jag åker hoj, särskilt de som inte blinkar får mig att svära fritt.

Sedan har jag varit lite försiktigt med att skälla ut ungdomar, eftersom jag blev kallad för "eklit gubbe" () en gång... Men jag är inte orolig längre, nästa gång någon kallar mig för "eklit gubbe" så tänker jag svara med "mördare", och lösa stereotypkonflikten på det viset...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp