Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Filosofiska forumet

Notiser

Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
selma
Den ultimata bajstanten
 
selmas avatar
 
Inlägg: 776
Reg.datum: Aug 2008
2009-03-31, 22:36

Jag ger pengar till uteliggare, köper deras tidning, lägger pengar i frälsnings arméns bössor....m.m. Fast det är bara när jag är i Stockholm eller Göteborg som jag stöter på dem. Här hemma brukar jag ge mynt eller cigg till skakiga alkisar om de frågar mig. Det går bara till sprit säger sambon och suckar men det bryr jag mig inte om. Är man så långt nere i skiten som de redan är behöver inte jag bidra till ännu mer förnedring genom att fnysa åt dem eller ignorera deras uppenbarelse. Naiv? Ja förmodligen




I´m happy
selma är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Droidlife
Elev
 
Inlägg: 27
Reg.datum: May 2009
2009-05-30, 16:12

Jag är med i Facebook gruppen "Vi som är emot svält", så jag har gjort mitt.
Droidlife är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-04, 19:11

Den dagen jag kan ge pengarna direkt i handen på folk som fötts på fel sida om en anständig tillvaro så skulle jag inte snåla. Men när man läser om adliga svin som skor sig så bidragen så absolut nej till allt som luktar mygel. Röda korset kan fetglömma åtminstone mig framöver.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
tokyo
Elev
 
tokyos avatar
 
Inlägg: 171
Reg.datum: Dec 2008
2009-07-05, 12:43

Jag ger pengar till ett antal organisationer men när jag får deras informationsblad slänger jag dem och när de ringer lägger jag på direkt. Anledningen till det är att jag känner att vissa saker är viktiga men jag kan ändå inte uppbåda något personligt intresse för deras frågor. Ta mina pengar och lämna mig ifred! Därför gillar jag att betala skatt - jag kan hjälpa till att bygga järnvägar, ge bostadsbidrag till unga ensamstående mammor och rädda liv på cancersjuka barn utan att behöva engagera mig.


Jag föll över en tandpetare!
tokyo är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2009-07-05, 23:42

Jag utsattes häromdagen för en tiggande dam på tåget med tryckta färgglada kort som berättade hur fattig hon är. Trots att hon inte kunde prata svenska (enligt kortet) så var det synnerligen välformulerat. Hon fick inga pengar av mig.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp