Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Globetrotteri

Notiser

Globetrotteri Resor och andra kulturer.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-06-06, 19:27

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Det där kommer bli jobbigt Fortune.

Alla våra barn ska med till Turkiet, blir förmodligen sista semestern ihop på väldigt länge men jag är så glad att de fortfarande vill följa med oss.
Det kommer att bli skitjobbigt, det är jag fullt medveten om men jag måste ju för tusan släppa taget. Och jag försöker se det positiva med att den yngste verkligen åker, det trodde jag aldrig att han skulle göra. Den äldste har ju varit iväg flera gånger och det har gått bra men det har ju varit efter att han flyttade hemifrån och på nåt konstigt sätt så tror jag det är enklare då.

I värsta fall får jag väl lägga in mig på psyket.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-06-06, 19:30

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Förra året åkte jag till Köpenhamn med hojen, dvs. Nynäshamn - Gotland - Oskarshamn - Malmö - Köpenhamn, och tillbaka.

I år har jag ingen hoj, bara en EU-moppe som går i 70 km/t max. Jag kan nog åka till Oskarshamn via Gotland och tillbaka, men enbart Oskarshamn - Malmö skulle ta 4 timmar.

Min rumpa orkar inte så långt.
Nja det är väl inte värre än när jag som fjortisslyngel och moppebud tvingades att mitt i vintern köra mellan Väsby och Kungsgatan. Dessutom blev jag avslängd från motorvägen av en nitisk polisbil.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-06-06, 19:36

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Det kommer att bli skitjobbigt, det är jag fullt medveten om men jag måste ju för tusan släppa taget. Och jag försöker se det positiva med att den yngste verkligen åker, det trodde jag aldrig att han skulle göra. Den äldste har ju varit iväg flera gånger och det har gått bra men det har ju varit efter att han flyttade hemifrån och på nåt konstigt sätt så tror jag det är enklare då.

I värsta fall får jag väl lägga in mig på psyket.
Mina ungar (som är yngre än dina) har ju varit iväg på massor av resor utan mig och det har alltid gått bra. Visst de har nog druckit lite för mycket ibland men det kan hända den bästa.
Ju mer de reser desto mer lär de sig att ta hand om sig själva, min äldste son flyttar mest sannolikt till Skottland i höst, där ska han plugga i 5 år och han är väl aldrig flytta till Sverige igen.
Var stolt över att de törs ge sig iväg och att de gör det, för mig tyder det på att de kan ta hand om sig själva och det är ju det man vill, eller?

Fast visst är man orolig, det är jag jämt när de inte är hemma.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-06-06, 19:51

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Mina ungar (som är yngre än dina) har ju varit iväg på massor av resor utan mig och det har alltid gått bra. Visst de har nog druckit lite för mycket ibland men det kan hända den bästa.
Ju mer de reser desto mer lär de sig att ta hand om sig själva, min äldste son flyttar mest sannolikt till Skottland i höst, där ska han plugga i 5 år och han är väl aldrig flytta till Sverige igen.
Var stolt över att de törs ge sig iväg och att de gör det, för mig tyder det på att de kan ta hand om sig själva och det är ju det man vill, eller?

Fast visst är man orolig, det är jag jämt när de inte är hemma.
Vill inte gå in på detaljer men sonen blev faktiskt första stoff på nyheterna efter en Tallinresa. Så det där med att tonåringar alltid är änglar kan du glömma.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-06-06, 19:58

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Vill inte gå in på detaljer men sonen blev faktiskt första stoff på nyheterna efter en Tallinresa. Så det där med att tonåringar alltid är änglar kan du glömma.
Nja, skrev jag det?
Klart jag vet hur tonåringar är och mina är väl som de flesta men de är rätt hårt (inte med aga dock) uppfostrade och jag vet att de kan sköta sig och när de rest själva har det funnits vuxna runt dem även om det inte varit jag.
De började resa själva i 12-årsåldern på olika sportgrejor som de hade i deras skola och bodde hos andra familjer där de var.
De har dock lärt sig att ta hand om sig själva och vi har ju rest så mycket med dem att de är vana vid andra kulturer.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-06-06, 20:10

Efter Turkiet ska jag vara i Sverige hela sommaren (för att hålla topic ).

Gå ner till stranden vid fint väder och bara njuta () av vad Sverige har att erbjuda, vi får även besök i slutet av juli av en kille från New Zeeland men som bor i Polen nu.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-06-06, 20:45

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Mina ungar (som är yngre än dina) har ju varit iväg på massor av resor utan mig och det har alltid gått bra. Visst de har nog druckit lite för mycket ibland men det kan hända den bästa.
Ju mer de reser desto mer lär de sig att ta hand om sig själva, min äldste son flyttar mest sannolikt till Skottland i höst, där ska han plugga i 5 år och han är väl aldrig flytta till Sverige igen.
Var stolt över att de törs ge sig iväg och att de gör det, för mig tyder det på att de kan ta hand om sig själva och det är ju det man vill, eller?

Fast visst är man orolig, det är jag jämt när de inte är hemma.
Självklart är jag stolt och jag vill ju att dom ska resa om dom vill det själv men oron slipper man nog inte ifrån. Jag har ju själv aldrig flugit och det skrämmer mig, att flyga alltså. Och inte blir det bättre när flygplan bara försvinner i luften.

Det är otroligt dubbla känslor men jag hoppas och tror att det ska gå bra. Framförallt hoppas jag att min yngste får ett lass självförtroende på köpet.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-06-06, 20:46

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Vill inte gå in på detaljer men sonen blev faktiskt första stoff på nyheterna efter en Tallinresa. Så det där med att tonåringar alltid är änglar kan du glömma.
Ingen människa är väl en ängel? Hoppas jag.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-06-06, 20:55

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Självklart är jag stolt och jag vill ju att dom ska resa om dom vill det själv men oron slipper man nog inte ifrån. Jag har ju själv aldrig flugit och det skrämmer mig, att flyga alltså. Och inte blir det bättre när flygplan bara försvinner i luften.

Det är otroligt dubbla känslor men jag hoppas och tror att det ska gå bra. Framförallt hoppas jag att min yngste får ett lass självförtroende på köpet.
Fast det kommer han att få, resa iväg utan mamma som alltid funnits till för honom, det kommer bli världens grej för honom.

Jag gillar inte heller att flyga men jag har gjort det 100-tals gånger och det fungerar bra, att få uppleva nya saker och länder är nyttigt, tro mig det gör dem bara gott.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-06-06, 21:12

Min nästa planerade semester går förresten till Afrika, denna outnyttjade kontinent som skulle kunna försörja sig själv om man bara tog tillvara på sina reurser och slutade slåss.
När semestern där blir av vet jag inte men ett par månader skulle jag vilja ha, det enda land jag besökt i Afrika är Senegal men jag vill ha mer!!!!

Afrika är vackert, spännande och annorlunda, dit ska jag åka och luffa runt så snart tid och pengar finns.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp