Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Filosofiska forumet

Notiser

Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-02-18, 11:05

...eller om man är gammal kärring som jag.
Skulle bara ta abort i yttersta nödfall, dvs totalt handikappat barn.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-02-22, 13:29

Det har visat sig att norrmännen (eller, "norrkvinnorna") är också duktiga på att göra abort när det inte passar dem:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2503977.svd

Citat:
Uppgiften ställer frågan om fosterdiagnostik på sin spets: Möjligheten att könsbestämma ett barn finns i Sverige från vecka 11 och fri abort utan utredning gäller till vecka 18. I nordiska grannländer är lagen mer restriktiv och tillåter att föräldrarna får reda på barnets kön först vecka 12 – som också är sista veckan för fri abort.

För kvinnor i Norge och Danmark finns därmed möjligheten att i Sverige göra en fri abort efter vecka 12, utan att speciella skäl behöver anges och också då man tagit reda på fostrets kön.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-02-22, 13:42

Snart går det säkert att kolla IQ, EQ och alla möjliga Q på barn.

Själv skulle jag vilja ha ett barn med stort EQ men måttligt IQ. Med för stor intelligens blir bara jobbigt för dem i livet.

Bäst vore det att föda en apa som kan klamra sig fast på ens axel på dagarna. Tror inte det är omöjligt att det kan bli så, eftersom jag klättrade ur spjälsängen väldigt tidigt själv. Sedan klättrade jag över balkonräcket och ställde mig mitt i ett mopedgäng med killar, och hängde med dem i blöjor och napp. Där hittade mina föräldrar mig.

<- Mröff med bebis.

Senast redigerad av Mröff den 2009-02-22 klockan 13:49.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
Mossbelupen
Elev

Mossbelupens avatar

Reg.datum: Feb 2009
2009-02-25, 13:40

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
-----
Bäst vore det att föda en apa som kan klamra sig fast på ens axel på dagarna. Tror inte det är omöjligt att det kan bli så, eftersom jag klättrade ur spjälsängen väldigt tidigt själv. Sedan klättrade jag över balkonräcket och ställde mig mitt i ett mopedgäng med killar, och hängde med dem i blöjor och napp. Där hittade mina föräldrar mig.-----

<- Mröff med bebis.
Här har du en och beskrivningen passar perfekt in på mig!
Mossbelupen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-02-25, 13:42

Hahahaha, med tanke på din avatar och bilden av mig i denna tråd tycker jag nästan att vi verkar ha giftastycke..

Vad tycker du om mina boobs på bilden?

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-02-25, 14:16

Abort är ett fromt och lagligt sätt att mörda en blivande individ, hur man än ser på saken.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Mossbelupen
Elev

Mossbelupens avatar

Reg.datum: Feb 2009
2009-02-25, 15:54

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Hahahaha, med tanke på din avatar och bilden av mig i denna tråd tycker jag nästan att vi verkar ha giftastycke..

Vad tycker du om mina boobs på bilden?
Ja,hm..., tack jag avstår. Jag vill inte ytterligare apa mig!
Mossbelupen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#38) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka

Pomperipossas avatar

2009-03-06, 10:16

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Abort är ett fromt och lagligt sätt att mörda en blivande individ, hur man än ser på saken.
Det beror ju på om man ser ett foster som en blivande individ eller inte. Ett foster blir ett barn först när det är 35 cm långt och/eller 28 veckor gammalt. Innan dess är det just ett foster utan några direkta rättigheter.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-03-06, 16:05

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Det beror ju på om man ser ett foster som en blivande individ eller inte. Ett foster blir ett barn först när det är 35 cm långt och/eller 28 veckor gammalt. Innan dess är det just ett foster utan några direkta rättigheter.
Vem avgör det? Lagstiftningen? Var och en?

Jag är inte emot abort men jag tycker det finns en orättvis demonisering av abortmotståndare. Det är klart att det är en slags mord, om barnläkaren som just nu sitter inne för att ha stängt ned livsuppehållande åtgärder kan åtalas för mord så borde det ju rimligen vara lika mycket mord att ta död på ett fullt funktionsdugligt foster.
Jag tycker man skall skippa skitpratet och helt enkelt säga att det bara är mamman som bestämmer, ingen annan har något att säga till om helt enkelt.

Jag är överempatisk och jag tror på det själv
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#40) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-03-06, 16:57

Ett foster är inte livsdugligt innan en viss vecka, det kan inte leva utanför moderns kropp eller ens med all tillgänglig teknisk utrustning. Därför ser lagstiftningen ut som en gör. Vilket jag tycker är bra. Det handlar om kvinnans självbestämmande över sin kropp.

Skulle icke ansvarstagande män få bestämma skulle väl aborter förekomma titt som tätt. Då skulle det rumlas runt utan skydd, sedan skulle kvinnan få ta abort på löpande band. För det skall nuppas utan att det blir barn. Nu talar jag inte om ansvarstagande män dock.

Najs scenario, ayatollah Skummis!

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is på
Smilies är på
[IMG]-kod är på
HTML-kod är av