Ja hallå ja.
Det är dax för uppdatering.
Nu har det gått några veckor sen Jazzgossen fick hem en bror. Ja eller son för Jazzgossen är lite pappa nu.
Den första veckan kantades av fräs, bråk och av att resa ragg. Sen gick det bättre för varje dag och nu är dom bästisar.
Jönsekulle har tagit över Jazzgossens favoritplats på torkställningen men ibland trängs de där båda två. Jazzgossen verkar nöjd ändå och har intagit min säng istället.
Idag har de dock betett sig väldigt ohyfsat!
Jag hade ingen mjukmat hemma för jag har fan inte orkat handla idag. Jazzgossen har lite ideer kring detta. Han vill bara ha gourmet eller pussy på påse. Mjukmaten får absolut inte vara kylskåpskall så det går inte att köpa burkar som borde vara mer ekonomiskt.
Jag har dessutom insett att det inte går att göra slut på 4 påsar per dag då det blir alldeles för dyrt. Så jag delar upp en påse på morgonen och en på kvällen.
Första gången jag gjorde detta blev Jazzgossen riktigt sur. Han såg direkt att här var det inte lika mycket mat så så gick han iväg en bit bort och la sig och surade, vilket resulterade i att Jönsekulle åt upp alltihopa.
Sen gick Jazzgossen hela dagen och jamade och jamade. Han gör så när han tycker det är matdax. Men nu fick han stå sitt kast. Ingen mat för jazzgossen.
Nu ikväll så hade jag som sagt ingen mjukmat hemma så jag tänkte såhär: Jag kokar lite fisk! Det är lyx för katter.
Så jag kokade, slängde i en liten morot för smakens skull tom.
Delade upp den med en gaffel och ställde tallriken på en ispåse för att den skulle svalna fortare. Delade upp fisken i 2 skålar och ställde ner.
Vad händer?
Jazzgossen går fram och nosar och går därifrån.
Jönsekulle nosar, pillar lite med tassen sen skrapar han på golvet som dom gör när de vart på lådan och går sedan därifrån.
Det är tacken det för allt man gör!!
Hejdå från en mycket besviken matte.