Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-04-30, 20:34

Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
Jag håller inte riktigt med faktiskt.
Åren mellan 25-35 tycker jag personligen att jag var osynligast på marknaden.
Sen var det som att jag kom tillbaka.

Jag tror att det berodde på att jag själv kände mig väldigt oatraktiv under dom åren.
Jag tror det handlar väldigt mycket om hur man mår och vad man sänder ut.
Mer om det än hur man ser ut faktiskt.
Uppför dig som du är snygg då blir du snyggare också.
Jag har märkt detsamma. Kör med tajta kläder, det funkar alltid och faktum är att folk tror inte att jag är så gammal som jag faktiskt är.
Sen har jag nog bra gener också, inget grått hår som syns () faktiskt inte så många rynkor (tack för fet hy) och dessutom liten och rätt vältränad.

Jag känner mig betydligt mer attraktiv idag än vad jag gjorde för 15 år sedan, dessutom var jag förmodligen gravid då.
(Eller, nej jag återhämtade mig från en graviditet men skitsamma).

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan

Miriams avatar

2009-04-30, 20:38

Jag har nog också rätt hyfsade gener trots att jag har några gråa strån.
Allvarligt talat förutom håret som många faktiskt inte tror är äkta så har jag faktiskt klarat mig rätt bra från rynkor och sånt.
Sen finns det ju bra Behåar som lyfter upp det som ramlat ner osv.

Ett glatt leende en bra BH och en rejäl klyfta är allt behövs.

I know what I know and that is all I know and I know it.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:44

Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
Jag har nog också rätt hyfsade gener trots att jag har några gråa strån.
Allvarligt talat förutom håret som många faktiskt inte tror är äkta så har jag faktiskt klarat mig rätt bra från rynkor och sånt.
Sen finns det ju bra Behåar som lyfter upp det som ramlat ner osv.

Ett glatt leende en bra BH och en rejäl klyfta är allt behövs.
Sant! Ett glatt leeende kommer man väldans långt med. Klyfta har jag men ingen rejäl men det räcker gott till.

Senast förra helgen var det en som stred med mig om min ålder, hon frågade hur gammal jag är, jag svarade och hon trodde mig inte. Fast egentligen, vad spelar det för roll? Jag menar, ser jag ut som 40 och är 50 eller ser jag ut som 50 och är 40, det hela handlar ju om hur jag känner mig, eller?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2009-04-30, 20:41

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag har märkt detsamma. Kör med tajta kläder, det funkar alltid och faktum är att folk tror inte att jag är så gammal som jag faktiskt är.
Sen har jag nog bra gener också, inget grått hår som syns () faktiskt inte så många rynkor (tack för fet hy) och dessutom liten och rätt vältränad.

Jag känner mig betydligt mer attraktiv idag än vad jag gjorde för 15 år sedan, dessutom var jag förmodligen gravid då.
(Eller, nej jag återhämtade mig från en graviditet men skitsamma).
Vad har fet hy med rynkornas vara eller icke vara att göra? Jag har extremt torr hy men dåligt med rynkor. För mig handlar det iaf om att jag äter så att rynkorna fylls ut. Det är antagligen det säkraste sättet att slippa rynkor.
Svara med citat
  (#5) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-04-30, 20:47

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Vad har fet hy med rynkornas vara eller icke vara att göra? Jag har extremt torr hy men dåligt med rynkor. För mig handlar det iaf om att jag äter så att rynkorna fylls ut. Det är antagligen det säkraste sättet att slippa rynkor.
Jag vet inte men det hävdas att man får mindre rynkor med fet hy, huruvida det är sant eller inte vet jag naturligtvis inte men om man tänker efter torrt rynkar sig fett brer ut sig.

Jag ser det som nåt positivt med min feta hy, jag behöver aldrig smörja in mig och jag har inte så mycket rynkor om det stämmer eller ej spelar ingen roll för mig, jag är nöjd med hur jag ser ut.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2009-04-30, 20:52

Citat:
Jag vet inte men det hävdas att man får mindre rynkor med fet hy, huruvida det är sant eller inte vet jag naturligtvis inte men om man tänker efter torrt rynkar sig fett brer ut sig.

Jag ser det som nåt positivt med min feta hy, jag behöver aldrig smörja in mig och jag har inte så mycket rynkor om det stämmer eller ej spelar ingen roll för mig, jag är nöjd med hur jag ser ut.
Det är ju självklart det viktigaste. Jag hade bara inte hört argumentet tidigare. Det enda jag har lärt mig är att ju rundare du är desto mindre rynkor, ganska självklart egentligen.
Svara med citat
  (#7) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-04-30, 21:10

Citat:
Det är ju självklart det viktigaste. Jag hade bara inte hört argumentet tidigare. Det enda jag har lärt mig är att ju rundare du är desto mindre rynkor, ganska självklart egentligen.
Jag har hört det med men jag tror inte på det, jag är rätt (hmm....)nätt, jag har inte särskilt mycket rynkor än, inga grå hår (som syns) men jag har fet hy och faktum är att jag tror att det hjälper mot rynkor, jag behöver inga extra krämer i ansiktet, det sköter sig själv liksom, om du (ni) fattar hur jag menar.l

Svara med citat
  (#8) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2009-04-30, 21:16

Citat:
Jag har hört det med men jag tror inte på det, jag är rätt (hmm....)nätt, jag har inte särskilt mycket rynkor än, inga grå hår (som syns) men jag har fet hy och faktum är att jag tror att det hjälper mot rynkor, jag behöver inga extra krämer i ansiktet, det sköter sig själv liksom, om du (ni) fattar hur jag menar.l
Inte? Jag tycker att det är ganska självklart att om man fyller ut rynkorna så syns dom inte. Men det var, iaf för mig, skit detsamma, blir jag äldre så ska det väl synas. Gråa hår har jag ÄNTLIGEN fått (det tog tid men till slut börjar dom visa sig.), dom har jag väntat på länge.
Jag har, som jag sa tidigare, extremt torr hud, men använder inte och har aldrig använt några krämer. Nuförtiden är det mest olivålja som gäller, och det mest för att jag ska slippa känna mig stram i hela ansiktet.
Svara med citat
  (#9) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-04-30, 21:23

Citat:
Inte? Jag tycker att det är ganska självklart att om man fyller ut rynkorna så syns dom inte. Men det var, iaf för mig, skit detsamma, blir jag äldre så ska det väl synas. Gråa hår har jag ÄNTLIGEN fått (det tog tid men till slut börjar dom visa sig.), dom har jag väntat på länge.
Jag har, som jag sa tidigare, extremt torr hud, men använder inte och har aldrig använt några krämer. Nuförtiden är det mest olivålja som gäller, och det mest för att jag ska slippa känna mig stram i hela ansiktet.
Vad bra. att du hittat något som fungerar för dig.
Jag har haft problem med hudeksem men äntligen fått lite starkare skit utskrivet vilket har hjälpt. Huskurer och annat har inte hjälpt utan jag har behövt starkare saker, om olivolja hjälper dig är det väl jättebra.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Christer
Anal-ytiker

Christers avatar

2009-05-04, 16:09

Oj, vilken lång tråd.

Mitt bäst-före-datum, på köttmarknaden passerades nog innan jag ens var lovlig.

Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is