Citat:
Ursprungligen postat av Evert
Frågan är bara vad Svenne gjorde på ett sunkigt Scandichotell? Kan det vara något stackars 16-årigt internetragg som varit föremål för övernattningen?
|
Jag slumrade till på en rastplats vid sjön Fryken. Plötsligt stod han där, en jeanskille med Converse och solglasögon i pannan. Trots den nästan feminina kroppsbyggnaden så hade han någonting vilt och farligt över sig. Ärren och hacket vid ögonbrynet visade att han många gånger levt ett hårt liv i samhällets utkanter. Det stod en gitarr bredvid hans väska, kanske var den inte hans? Han berättade att han var sexton men att han såg äldre ut. Han var på väg till en festival i Göteborg och behövde lite extra pengar. Han frågade ifall han fick suga av mig... Jag förklarade att jag inte var sån. Men att om så vore skulle jag vilja ha ett rum för natten. Jag fick honom att boka ett via telefon, ett där det skulle finnas bacon. Ett där det skulle finnas äggröra. Han använde sitt kreditkortsnummer när han ringde. Tre kilometer senare, vid södra infarten till Sunne, sparkade jag ut honom ur bilen och fortsatte ensam. Jag hade min heder i behåll och tog rummet själv. Av baconet blev det intet, jag tänkte lätt fånget lätt förgånget. Kanske var allt en dröm? Jag minns inte längre.