Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#22) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-23, 00:37

Jag känner också på mig att det är ett fatalt pilotfel.
Du vet säkert bättre ang förloppet när det gäller flygförmåga.

Jag tänker på att flaps/slats inte är utfällda??? Men det är ju basic.

De verkar inte ha fått lyftkraft förrän banan var slut och inte ens då. En pilot som var på inflygning bredvid hade uppmärksammat det. Överlevande har berättat att planet svängde hit och dit..."gungade".
Tänker på en olycka i USA, där ett plan vinglade iväg och kraschade pga den flaps/slats.

Att motorerna skulle knasat så, borde väl ha märkts tidigare. Nu var planet iofs tungt och fullastat. Någon brand verkar det inte ha varit tal om heller enligt övervakningskameror.

Mycket mysko.

Överlevande fanns i främre delen av kabinen också, så det var väl ingen noskrasch...

Senast redigerad av Mröff den 2008-08-23 klockan 01:02.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp