![]() |
|||
| |||
(#881)
|
(#882)
|
|
Test i bäst asbest
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-04-16, 20:05
Idag gjorde jag en lyxig pastagratäng. Jag hade massor av spagetti kvar från igår, dessutom hade jag en bit färsk oxfilé som behövde ätas upp.
Jag klippte spagettin i ganska små bitar och la i en smord form, sen skar jag köttet i små kuber och la det ovanpå (rått alltså) över det hade jag hackad gul lök och skivade champinjoner. (Salt och peppar förstås) Sist men inte minst 5 dl grädde smaksatt med rätt mycket vitlök och lite tomatpasta (på tub) och så rejält med ost och in i ugnen tills det verkade klart, ca. 30 minuter i 200 grader (varmluftsugn). Det blev väldigt gott! ![]()
|
|
|
|
(#883)
|
|
Test i bäst asbest
|
2009-04-26, 16:44
Jag har precis gjort tsatsiki som vi ska ha till grillspetten i kväll och jag vill bara tipsa om en underbart god youghurt som ni måste prova om ni gillar sånt.
Jag har köpt den på Konsum och den heter "Turkisk youghurt" och är dessutom kokbar, säljs i en liten hink. Prova den!!
|
|
|
|
(#884)
|
|
Den vilda paltkokerskan
|
2009-04-26, 17:28
Den är jättegod och bra till mycket.
Om man blandar i vaniljsocker och florsocker kan man använda den i stället för vaniljsås eller glass till pajer eller andra efterätter. |
|
|
|
(#885)
|
|
Test i bäst asbest
|
2009-04-26, 18:18
Den är supergod, jag längtar efter Turkiet nu.
Jag har även bakat baguetter, så till middag idag blir det färdigköpta grillspett (ska prova om de är goda) med pigghamkött och kyckling, bröd, tsatsiki och sallad. Spetten ligger på grillen nu så jag återkommer med omdöme om en stund. ![]()
|
|
|
|
(#886)
|
|
Test i bäst asbest
|
2009-04-26, 18:37
Just det, grillade majskolvar också, det är gott men det fastnar i tänderna och det gillar jag inte. Man får rensa som bara den efteråt med tandstickor och tandtråd.
![]() Gash...... Vad äckligt, munnar och tänder har jag lite svårt för ärligt talat. ![]()
|
|
|
|
(#887)
|
(#888)
|
|
Återanpassningsbar?
|
2009-04-26, 21:41
Kött (möraste fläskfilén på länge), sås (asgod mamma-sås, hon är bra så sånt) och potaaatis. Var på kalas hos mamma igår och fick med matlåda hem. (Stackars mamma tror att jag svälter...)
MAMMAS MAAAAT!!! Härreguuu vad jag är mätt och nöjd nu. Fick med sallad med såklart men den åt jag till lunch."Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
(#889)
|
(#890)
|