Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#111) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-03-15, 17:59

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Själv är jag ju slav under Cola Light och det finns även där ett lågprisalternativ men det har jag inte testat, jag är otroligt fånig där men den enda colan jag brukar gilla är den riktiga fast light dåra.
Inte ens Coca Colas Cola Light har den riktiga "cola"-smaken jämfört med vanlig Coca Cola, enligt min mening.

Och jag har testat en massa märken, bl a Coops "x-tra" Cola, men alla smakar olika, och inte ens i närheten.

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#112) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-15, 18:08

Alltså, jag gillar Cola Light bättre än vanlig Cola med socker, jag är aspartamberoende helt enkelt.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#113) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-03-15, 18:08

Idag har jag köpt en billig skvallertidning, dvs "Veckans nu" Iofs inte inhandlad på en lågpriskedja.
Bara 22 kronor för massa smaskiga informationer på fint papper och i flerfärgstryck.

Återkommer med en recension.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#114) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan

Miriams avatar

2009-03-15, 18:17

Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.

I know what I know and that is all I know and I know it.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#115) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-03-15, 19:40

Citat:
Mina ungar gillar Fanta och Zingo, nu har jag hittat ett lågprisalternativ på Willys, det heter Premier Orange och den fick godkänt här hemma.
Pris 7,90 och det är ganska stor skillnad mot vad de andra kostar de brukar ligga mellan 12-14 kr för en flaska.
Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.

Jag är överempatisk och jag tror på det själv
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#116) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-15, 20:29

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.
Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#117) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-03-15, 22:55

Citat:
Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.
Jo det låter ju rimligt, vad jag ville poängtera var mest att literpriset för en premiere (2L) blir 3.95:- medan det för Zingo (1.5L) blir 8.60:-

Dock är smaken beroende på hur kall den är, och då lägger jag gladeligen 14 spänn i kylen nära kassan om jag är akut törstig gentemot Lidls rumstempererade, då måste man ta hem den, kyla den och lägga is i för att nå exakt samma smakhöjder. Fast det är det ju värt om man skall ha lite framförhållning.

Edit: Och nu noterade jag att du menade att du köper Premiere på willys, jag var helt inställd på Lidl och där tror jag de är ännu billigare..
Fast jag tänker kanske på Freeways, det är är nog den jag tänker på. Är god ialla fall och smakar Zingo.

Senast redigerad av skumrask den 2009-03-15 klockan 23:03.
Svara med citat
  (#118) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2009-03-16, 14:15

Freeways är helt ok! Blev förvånad.

"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#119) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-03-16, 14:20

Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.
Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#120) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-03-16, 14:27

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.
Varför läsa sådan skit överhuvudtaget? Mina ögon blir provocerade bara jag ser typografin.

Flashback skvaller kan jag förstå för där kryper ju ändå sanningen fram till slut, i de tidningarna kan man ju utgå från att ingenting är sant.

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är