Registreringar är öppna på nytt!
Pga. högt antal falska registreringar från spammare så modereras alla registreringar av nya konton. Därför kan det ta lite extra tid innan nya medlemmar släpps in.
Filmtajm och tevesoffanFrån Grötbögen till Sex and the City.
Igår hade jag tråkigt och såg filmen "G" för första gången på, tja...., många år. Och i den lilla "Om filmen G"-filmen som fanns på DVD:n så berättade Staffan Hildebrand om vilken succé filmen blev, trots formidabla lustmord från kritikernas sida. Filmen var tydligen för ungdomar, varför de vuxna kritikerna inte förstod den.
Det slog mig igår att filmen faktiskt var rätt USEL, både vad gäller skådisarnas insatser, dialogerna och själva handlingen. Den största behållningen är tveklöst Nürnberg 47 och "Hundarna brinner":
En klämmig text som är enkel att lära sig. Och har man svårt för texter kan man ju alltid stampa takten.
Sedan är ju Magnus Uggla enormt bra som Kristoffer.
Vad tyckte ni om filmen när den kom? Och har den åldrats med värdighet?
Inte ens när filmen kom tyckte jag om den jag minns att jag var jättebesviken på Niels Jensen för att han var med i den. Jag var nämligen lite kär i Niels Jensen. En annan sak jag kommer i håg är att jag köpte en singel med Sebastian Håkanssons band Alien Beat minns inte vad låten hette men kommer i håg refrängen Åhå det är svårt att va ett dansband när ingen dansar.
I know what I know and that is all I know and I know it.