Visa ett inlägg
  (#2) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-08-08, 09:05

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Vad hade don sysslat med idag om dom levat tro? Var ett bra tag sen jag kollade på Mods-triologin (trilogi?) men kan inte glömma dom. Det är synd att livet gick som det gick för dom...

Det hade fan varit skoj att dela en pipa med dom. Men bara en.

Vad tror ni? Hur ser ni på dom små liven?
Jag har inte sett Det sociala arvet så jag vet inte hur det gick för Kenta efter Ett anständigt liv, men han krökade ju ganska hårt, men höll sig väl till på sin höjd lite röka när han skulle festa till det, så om han hade varit i livet så skulle han säkert ha fortsatt med ungefär det. Kanske skulle han ha umgåtts med sin mor Majken och gått och kollat på alla Bajen-matcher. Sen så hade han nog lyckats ge ut någon mera skiva eller uppträtt på nån kvarterskrog eller mindre festival, men det är ingenting som jag hade sprungit benen av mig för att varken köpa eller se.
Undrar hur det gick med den förhållandevis snygga tjejen med Porschen, hon som han väl hade en son med och som hämtade morsan hans i en 145:a när hon muckade från Hinsan? Är hon med i den sista filmen tro?

Stoffe däremot, honom går det ju att spåna ganska fritt omkring... Kan man gissa att han plötsligt en dag hade vaknat upp och tänkt att han skulle ta upp den avslutade karriären som sångare i nåt band? Skrivit in sig på nån avgiftningsanstalt och sen åkt runt i skolorna och berättat att närmare trettio av hans polare hade dött av fultjack? Jag tänker på den där finniga killen med hockeyfrilla som sitter och är grinig i filmen Mannen på taket, det hade ju faktiskt kunnat vara Stoffe...
Men om karln inte hade knarkat ihjäl sig innan Ett anständigt liv blev färdig så kanske han hade kunnat dra nytta av kändisskapet och blivit en farlig flickidol och frontfigur i nåt band. Ungefär som en 70tals-Marilyn Manson eller kanske snarare som en lite fagrare Roky Ericksson...
Det hade jag faktiskt kunnat tänka mig att se. Jag hade nog t.o.m. köpt upp mig på några plattor, för vad jag minns så lät det skitbra i Dom kallar oss mods. Var det förresten Kenta som spelade gitarr?
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat