Visa ett inlägg
  (#22) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-10-10, 08:58

Jag vet att jag talar för döva öron i den här frågan men här kommer en bit ur en artikel i DN idag.

"En Sifoundersökning gjord på uppdrag av Svenska Dagbladet visar att bara 50 procent av befolkningen vill vaccinera sig och att 36 procent säger nej tack, nu när vaccinet har anlänt till Sverige. I en undersökning som Socialstyrelsen gjorde i slutet av augusti ville drygt 70 procent få sprutorna.
Anna Törnkvist är mamma till en fyraåring med cancer. Han får inte vaccinera sig eftersom han har ett kraftigt försvagat immunförsvar, vilket samtidigt gör honom extra känslig för smittan. Anna Törnkvist upprörs över rapporterna om att allt färre vill ha vaccin.
- Utöver den enorma stress det innebär att ha ett cancersjukt barn är denna svininfluensa ytterligare ett orosmoln, säger hon.
- Det är lätt att vara nonchalant när man är ung och frisk. Folk säger att de inte är rädda för viruset, det är inte jag för min egen del heller, men man vaccinerar sig ju för att skydda dem som inte klarar influensan så bra."


http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/forsta-vaccinet-har-kommit-till-sverige-1.971553


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat