Visa ett inlägg
  (#10) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-16, 15:26

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Men det känns inte som det är denna typ av brottslingar som tar livet av sig i häktena? Eller? Känns som om det är missbrukare, män som misshandlat sina sambos etc eller sexbrottslingar el dyl som gör det. Dvs "civila" brottslingar, inte "yrkesbrottslingar". Eller har jag fel?
Det vore verkligen intressant, att kolla upp vilka det är som tar livet av sig/ försöker ta livet av sig.
Vet bara inte hur jag skulle gå tillväga för att kolla.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral Visa inlägg
Det är väl så att labila personer som anser att deras liv helt och hållet har krisat ihop sig och tagit slut iom att de åkt dit kan få för sig att ta livet av sig då häktessituationen är väldigt isolerande som sagt.

Det är kris, allt är kört och man är isolerad i en liten cell för sig själv.

Angående det Mroeff säger om AT så läste jag en hemsk triprapport på FB där en ung kille hade hittats lerig och blodig och jävlig ute i buschen någonstans och blivit "omhändertagen" av bylingen. Han flaxade och skrek att han trippade på syra. (Stark dos + mycket weed och någon tablett också tror jag). De slängde in honom i en cell för tillnyktring. Där fick han sitta med sina tankeloopar och helveteskval alldeles själv.

Synnerligen okänsligt och amatörmässigt klåparbetéende ifrån polisen. Det rätta hade varit direktfärd till psyket. Jävla idioter.
Min sammanhållande slutsats är, att man skall vara icke-missbrukare, och vanebrottsling, för att ta häktesvistelsen på ett fungerande sätt.

Det stämmer rätt bra med en intervju med en ordningspolis jag läste. Det handlade om motanmälningar om övervåld från polisen sida. Han sa att det var "kavajbrottlingar" som stod för det. Dvs "vanliga" människor, som hamnade i en situation de inte alls kunde identifiera med dem själva. Helt oavsett att de faktiskt hade betett sig så. De blev helt vansinniga, deras hat och förolämpningar kände inga gränser. (allra värst var visst kvinnorna ... och gudnåde de kvinnliga poliser på vars lott det föll att omhänderta kvinnan ifråga).

Senast redigerad av Kickan den 2008-07-16 klockan 15:29.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat