Visa ett inlägg
  (#7) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 16:52

Citat:
Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral Visa inlägg
Den där unga nassen som högg ner en svart snubbe i någon skånsk stad för ett femtontal år sedan hade ju sagt "Titta, en neougur! Ja sa fan hougga han!" varpå han begick dådet och lämnade killen att dö i ett buskage.
Efter dådet gick ham hem och åt kvällsmat i form av chokladpudding med vispad grädde. Toppengott!
Ja, den historien med nasseanknytning är en eländig en. Däremot tycker det finns någon slags psykologisk förklaring till den händelsen mer än "monster".

Ungen som mördade den svarta killen i Klippan var styvson till raggaren Keith Cederholm(rättat). Det är raggaren som åkte in i finkan för mordbrand under 1970-talet, men senare frigavs efter ett rep av allas vår Jan Guillou. Det första Keith gör när han kommer ut, och har fått skadestånd, är att köpa ett sjuhelsikes parti med amfetamin. Han blir tagen av polisen och in i finkan igen.

Sonen växer upp i gravt dysfunktionell, våldsam familj som dessutom har nynazistiska sympatier. Han är förmodligen full, och sedan dödar han en svart kille och slänger in honom i en blomsterrabatt. Något år senare skjuter killen av sig skallen med en hagelbössa mitt på storgatan i Klippan.

Ja, hela Klippan i Skåne är ett obehagligt nynasse-ställe. Hela Cederholmska släkten verkar dysfunktionell. En brorson mördar två tjejer vid Hallandsåsen. En dotter till en bror/eller om det var dotter åt Keith Cederholm har om åkt in på institution efter att ha knivskurit en utländsk kille svårt i Båstad.

Ofta tycker jag det verkar finnas någon förklaring till "ondska" och att alla kan bli "onda" under fel omständigheter, men i Anders Eklunds fall är det "ren oförklarlig ondska" som kommer för mitt sinne.

Har någon fölt med vad Anders Eklund har haft för barndom/uppväxt och relation till sina föräldrar etc?

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Senast redigerad av Mröff den 2008-07-19 klockan 17:27.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat