Visa ett inlägg
  (#38) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

Reg.datum: Aug 2008
2009-07-22, 21:49

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag vill bara säga emot det att alla kolhydrater är inte fel, som jag skrev tidigare minskade dödligheten i Sverige väldigt mycket när potatisen kom, man kan faktiskt säga att den industrialiserade Sverige. I Asien är ris basfödan, precis som potatisen blev i Sverige under 1800-talet.
Däremot kan man säga att behovet av kolhydrater inte är lika stort idag när vi inte har hungersnöd men att avstå från den delen i kosten tror jag inte är så bra, däremot kan man dra ner på intaget.
Länge har ju trenden varit att ju mer kolhydrater dess bättre och det har stötts av Socialstyrelsen, det tror jag är fel men kolhydrater är något kroppen behöver fast man kan minska på tillskottet av dem och må bättre.

Faan, vad rörigt det blev men jag hoppas du fattar vad jag menar?!
Ja, det finns ju mängder med statistik som stöttar både den ena och den andra sidan, men om jag får säga det själv så verkar den mest noggranna och genomarbetade analyserna komma från low-carb-sidan, kanske eftersom de måste jobba i motvind medan det verkar räcka för de ifrågasatta etablerade idéerna att bara upprepas nedsättande, och inte bevisas igen.

Men, jag förstår helt vad du menar, det är härligt att någon man pratar med inte håller krampartat i sitt bröd Mm, Socialstyrelsen har ju varit extrema med sina råd om 60% av energiintaget från kolhydrater... Nu har de dock godkänt LCHF att utfärdas som råd av läkare för överviktiga och diabetiker. Och det är ju framsteg!

Freudianska fallosfixationer och homosexuell perversionssymbolik följer varje man in i döden.
Hårfällerskan är inte uppkopplad
Svara med citat