Visa ett inlägg
  (#37) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

Reg.datum: Aug 2008
2009-07-22, 21:41

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Kroppen vet ingen skillnad på fett som är lagrat från olika typer av födoämnen.
Men det betyder väl inte att man för den skull ska mata den med kolhydrater som energikälla för att hämma fettförbränningen (som annars skulle ske om insulinet, det fettinlagrande hormonet, inte var framme hela tiden).
Grädde innehäller väl mjölksocker om jag inte är felunderrättad. Du verkar äta en hel del mjölksocker i så fall. Är det säkert att det inte är den s k placeboeffekten du upplever, dvs att man tror starkt på något?[/quote]
Själva mjölken innehåller en del mjölksocker, grädde är ju till större delen fettet från mjölken. 40g fett, 2g protein och 3g socker per 100g är helt okej fördelning, med tanke på att man rådges att under LCHF undvika mat med mer än 5g kolhydrater/100g vara.

Jag har slutat hetsa så mycket om den egna vikten sedan jag började äta såhär faktiskt... Det gör en sån skillnad att bara slippa fort återkommande hungerkänslor och den ångesten som medföljde tidigare när man inte lyckades undernära kroppen enligt den eviga energiprincipen. Jag oroar mig inte konstant över vad jag ska äta härnäst, mitt humör är mycket jämnare och överlag positivare, jag blir sällan förkyld, osv. Visserligen var jag delvis ätstörd tidigare, så en sådan drastisk kostomställning kanske inte passar de som är helnöjda med sitt matintag och sin kropp och förhållandet till maten och inte vill ändra på något, men jag tvivlar på att så många är det.

Jag är nog inte rätt människa att svara på om det är placebo eller inte. Men sambon, som inte övergått till LCHF, bekräftar i alla fall det jag uppgett om mig

Freudianska fallosfixationer och homosexuell perversionssymbolik följer varje man in i döden.
Hårfällerskan är inte uppkopplad
Svara med citat