Citat:
Ursprungligen postat av Torsten
Men är det vi som laddar ned som kommer att få blåslampa i röven? Eller kommer bolagen att enbart klämma åt dom stora som delar ut? Och mest laddade jag hem innan jag byte bredbandsleverantör och sparar dom ens fd kunders IP?
|
Jag "brevväxlar" faktiskt med ett företag om det (inte min bredbandsleverantör), dvs. hur länge de får spara uppgifter om en kund efter avslutat kundrelation. De vill spara uppgifterna i tre år för att hindra missbruk av kampanjer mm, men personuppgiftslagen nämner enbart "bokförings- och arkiveringssyften" som orsak för att spara uppgifterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Gullan
Såna som inte gör annat än knycker upphovsrättsligt skyddat material och lägger ut det på nätet.
|
Filmer som skickas till recensenter eller DVD-tillverkningsföretag hamnar ju ute på nätet långt innan en eventuell lansering. Man kan lätt identifiera dem, eftersom det oftast finns sk. "tidkod", eller ett meddelande i stil med "Denna film är XXX företagets egendom, bla bla".
Konstigt nog så pratar man aldrig om dessa folk när företagen kallar oss för "tjuvar"...