|
2009-03-07, 10:26
Ja, föräldrarna verkar helt förkrossade och känna sig maktlösa, dvs leta syndabock. De har anmält en sköterska och mödravården också.
Det verkar finnas massor med komplikationer i detta fall
1) barnet föds väldigt tidigt med sätesbjudning och med svår syrebrist.
2) en sköterska feldoserar ett natriumdropp så barnet får dubbelsidig hjärnblödning. det är granskat av hsan(tror jag det var), och fått reprimand därifrån.
Men jag tycker det verkar lite konstigt att ge en koncentration för vuxna till ett för tidigt fött barn. Där uppkommer det mysko för mig.
3) barnets hjärna skadas så kraftigt av droppet/hjärnblödningen att det har allvarliga hjärnskador (allvarligare än syrebristen). Verkar som om häjrnbarken var helt utslagen.
4) flickan avlider (då är det tydligen så att vid död ges lugnande och smärtstillande för att minska ev. lidande vid död). Förekomsten av stora doser av det tycker jag inte är så konstigt, för läkare är trots allt experter på vård i livets slutskede.
Tycker det intitiala och allvarligaste misstaget trots allt verkar vara sköterskanskans, förutom att utgången för barnet verkar ha varit väldigt dyster redan från start.
Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.
Senast redigerad av Mröff den 2009-03-07 klockan 10:29.
|