Visa ett inlägg
  (#4) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-01-17, 20:00

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Nu handlar det dessutom om att arbeta med barn. Vilket normalt barn skulle inte bli skrämt när dagisfröken liknar spökplumpen? Undrar ibland om det inte ligger ren uträkning bakom då skadestånden som delas ut ofta överträffar det som t.ex en våldtagen kvinna brukar få. Läste även om en somalisk kvinna som till vardags bar mer sekulariserade kläder men när hon skulle på arbetsinterviu bytte till burka. OK jag kanske har fel men lite skumt är det att vissa vill leva som på medeltiden.
Jag tror att barn är mer fördomsfria än vuxna, så en "spökplump" kanske upprör föräldrar mer än barn. Men vad vet jag. Har inte erfarenhet av egna småbarn att relatera till.

Det finns så många olika synsätt på det hela. För mig som sekluariserad kvinna skulle det kännas helt konstigt att ha nikab. Eller jag skulle aldrig tolerera det, utom ev. en burka som en maskering om jag fick tillfälle att intervjua Osama bin Laden etc. Nu kommer det aldrig bli en realitet med nikab eftersom jag inte är muslim som lever efter sharialagar.

De som lever med nikab försvarar sig ofta med att de kvinnor som klär av sig på MTV är lika hunsade av patriarkatet.

Att muslimska kvinnor har slöja för håret upprör mig inte det minsta.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Senast redigerad av Mröff den 2009-01-17 klockan 20:04.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat