Visa ett inlägg
  (#9) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-01-10, 08:38

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight Visa inlägg
Som jag förstår det kommer den vanliga glödlaman att fasas ut genom att man först slutar tillverka 100 watts lampor och sedan 75w osv.
Inom några år är alla hus inom EU fyllda med lågenergilampor är tanken så det kan ju vara läge att börja hamstra en massa vanliga lampor och sälja på svarta börsen
Undrar hur det kommer att gå med alla lampskärmar? Jag kom via en nära bekant över en kolossal laddning lysrörslampor, ja det var alltså tal om artificiell blåaktig belysning för säkert fyra tusen spänn, men jag kan ju inte använda dom ens ifall jag ville... Formen och storleken är ju så felaktig att det inte ens med bästa vilja i världen skulle gå att skruva i dom i t.ex. takkronan eller i några av mina favorit-myslampor.
I badrummet så har jag monterat ett par sinnessjuka spiralformade, och i ytterbelysningarna så gick det ju också bra, men där det sitter lampskärmar så skiter det ju sig totalt.
Det där med hamstringen är nog inte någon dum idé, för tänk ifall man har inrett sitt hem eller lokal med röda sammetstapeter och såna där lampetter med glödlampor som är tänkta att ge illusionen av ett fladdrande levande ljus... Ett par matta klotformade eller korkskruvsformade lågenergiare där och hela grejen är förstörd.

Edit:
Hur många obsklassare det behövs för att skruva i ett lysrör? Inga alls, för en riktig obsklassare är inte mörkrädd.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-01-10 klockan 09:52.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat