Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa
Det ser ut att bli ny dator inom snar framtid. Just nu har jag en bärbar som jag är måttligt förtjust i, den blir ofta överhettad, har knappt något grafikkort (=går inte att spela på), och är allmänt "klen". Visst finns det bärbara som är bättre än min, men frågan är om man inte ska satsa på en stationär istället? Jag använder datorn mycket, laddar ner och ser på film, använder ordbehandling och vill kunna spela spel om andan faller på.
Vad hade ni valt?
|
En bärbar är som namnet antyder till för att kunna ta med sig. Som vanlig hemdator får man för samma pengar mycket mer dator om man väljer en stationär. Men varför inte som jag ha båda? En rejäl bruksdator med stor skärm som normaldator och en liten billig t.ex ASUS EEE att ha som mobil.