Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin
När vi var på firmafest så var det en kille som skulle dra en snöbollsstor bit knådad gorgonzola i flinten på våran dåvarande chef. Han blev hejdad i sista sekund (tyvärr) och osten landade istället mitt på bordet med en ljudlig duns.
En annan gång och på en annan resa, så föreslog samma chefs snygga fru att hon och jag skulle gå vidare till ett annat ställe. Jag tror att hon menade allvar för hon tog mig försiktigt i skrevet när hon sa det.
|
Hahaha, när jag läser det kom jag att tänka på ett annat firmagäng som också åkte båt i sommar men de skulle även övernatta på Ulvön över helgen.
Enligt förmannen på firman som jag träffade veckan efteråt, hade det blivit en mycket blöt resa, både för att det regnade och för att struparna fylldes konstant med en klar vätska, som slutade i ett slagsmål så att en av karlarna fick åka tillbaka med båt och uppsöka sjukhuset
Tydligen var det så att man hade tagit med sig sin respektive till ön för att fira, det här var ju kring midsommar så det är fullt normalt.
Under festen hade någon karl börjat flörta med en av sina arbetskamraters sambo och givetvis hade detta snart upptäckts.
Karln och tjejens sambo hade börjat bråka och slå flaskor omkring sig mm.
Det hela slutade med att den flirtande gubben fick åka in och gipsa armen och sys i ansiktet.
Hans fru hotade med omgående skilsmässa och hans arbetskamrater vägrade jobba med honom enligt förmannen
Jag vet inte vad som hände sedan för jag träffade inte förmannen mer utan åkte på andra jobb men helt klart hade gubben försatt sig i en mycket besvärlig sits.
Hur är det man säger nu då... där spriten rinner in där rinner förståndet ut eller hur ramsan nu går