Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Skatten tror jag däremot på. Vi har trott att om vi betalar skatt blir vi omhändertagna på ett fint sätt om ngt händer. Så funkar det inte längre.
|
Det är ju just därför medelsvensson inte är så sugna på att betala höga skatter längre. Så länge skolor, sjukvård, äldrevård fungerade var man rätt villig att betala höga skatter, nu visar det sig att det inte ger varesig bra skola, vård eller omsorg och då är man inte längre så sugen på att betala hög skatt när man inte känner att man får något för det.
Min systers son började i 6-års verksamheten i år, han har en bokstavsdiagnos, det har även 3-4 andra barn i den klassen. Min syster stred för att han skulle få en assistent men icke, de är 26 barn i den klassen med 3 vuxna, hur ska de kunna tillgodose behoven hos dessa barn? Alla förlorar på det och man mister tron på det fina svenska samhället eftersom det faller i spillror och man får skrapa ihop det hela bäst man kan medan man jobbar och betalar skatt utan att få det man borde få för de pengarna.
Här kan man ju även se de som jobbat stenhårt, gått i väggen, blivit sjukskrivna och får leva på typ ingenting, klart att folk blir besvikna.