Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Det är en viktig fråga.
Jag skulle inte bli förvånad om företag i framtiden börjar kolla upp en persons "internethistorik" när den anställs.
Har du suttit och gaggat ngn gång i forntiden att du tycker hitler förde en fantastisk politik kanske det inte ses med speciellt blida ögon.
Nu gömmer sig iofs folk via alias, vilket också är ett problem. För hur kan man ta folk som är "opinionsbildare" med alias på allvar?
Även om cashen bara är sparad i 90 dagar, kanske 1000 personer hinner lägga upp cashen på sin hemsida, och sedan blir du aldrig av med den.
|
Det räcker inte. Om google inte kommer åt sidan för uppdatering ligger den gamla kvar i åratal. Mitt riktiga namn kom upp när man sökte på ett annat forumalias på google, efter en groda av admin på ett forum. Google kom åt att se vem som hade vilket nick, och lade naturligtvis ut infot. Sen kom admin på sin groda och stängde ute google, men då vara skadan redan skedd. Eftersom sidan inte fanns för uppdatering stannade den gamla kvar i över ett år, trots mina påtryckningar till google att ta bort den...