Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Det är lite skumt, måste berott på ngn annan faktor/kombination av faktorer.
En motor som fattar eld behöver eg. inte vara så katastrofalt, vad jag förstår. Den släcks inifrån motorn där det finns brandsäkra skott och det går att starta med bara en motor. Det kan inte ha lyft innan det hände.
Hmm...detta är ett fall som jag måste följa.
http://airdisaster.com/
http://aviation-safety.net/index.php
|
Ja,jag fattar ingenting.
Ärligt talat låter det som ett motorbortfall, följt att ett diametralt felaktigt agerande - att piloten tryckt rodret åt fel håll!
Det skulle få till följd att det först blir en tvär gir, följt av en power-on stall vilket på den låga höjden med endast en motor betyder krasch.