Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Berätta!
Som jag kommer ihåg det var det väl en pilot som bara råkade åka med i kabinen, som rusade in i cockpit och också hjälpte till.
|
Vad jag förstår bröt den gamle Rasmussen ihop tämligen direkt och blev apatisk. Snubben som kom inspringande och andrepiloten är de verkliga hjältarna; andrepiloten flög planet och snubben spanade lämplig landningplats för att sedan skrika hastigheter och annat matnyttigt medan Rasmussen grät och bad till Gud.
Typ. Det är vad jag fick höra av mina kontakter på den tiden det begav sig, men jag vet inte om det stämmer till 100 %.