Visa ett inlägg
  (#8) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-11, 19:11

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Vad hade don sysslat med idag om dom levat tro? Var ett bra tag sen jag kollade på Mods-triologin (trilogi?) men kan inte glömma dom. Det är synd att livet gick som det gick för dom...

Det hade fan varit skoj att dela en pipa med dom. Men bara en.

Vad tror ni? Hur ser ni på dom små liven?
Delat pipa med dem har jag, helt otippat, gjort.

Jag hade Kenta & Stoffegänget som lekkamrater när jag var liten. Men mor och far jobbade på Strömparterren nedanför riksdagshuset vid Norrbro när jag var liten..typ 6-7 år nånting. Kommer inte ihåg exakt. Jag fick ju lulla runt en del för mig själv på dagarna och hängde mycket med fiskarna där - och med modsen/hippisarna.
En dag hade jag väl tjatat till mig att få smaka och blivit tokstenad. De blev väl rädda och satte helt logiskt ut mig en av roddbåtarna som låg där.
En av fiskarna hittade mig guppandes på Strömmen.

Otroligt nog blev jag granne med en i samma gäng långt senare, den tredje snubben i filmerna - han som hette Janne. Han flyttade in i samma hus som oss när vi bodde i Årsta. Svårt skadad av alkohol och diverse andra substanser var ju inte minnet det bästa, men han var väldigt fredlig och oförarglig. Dessvärre hade han supit på sig diabetes, vilken också sedermera tog hans liv.

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat