![]() |
Bryr du dig egentligen om vad som sker i mellanöstern?
Går väl inte en dag utan att det händer något därnere? Likadant dom senaste 30-40 åren tillbaka. Senast i dag måste media naturligtvis pliktskyldigt rapportera om att Israel gör sin femtielfte räd i gazaremsan. Visst börjar det bli tjatigt att media tvångsmatar oss med all skit från den regionen? Orkar vanligt folk ens med att längre bry sig? Eller gråter du dig till sömns varje natt över all skit som sker i omvärlden?:unsure:
|
Jo jag bryr mig faktiskt väldigt mycket.Särskilt Israel Palestina frågan.
Jag har inte ätit en Jaffa apelsin eller en Acocado från Carmel någonsin. Av princip vägrar jag köpa produkter som är tillverkade i Israel tyvärr innehåller min dator prylar från Intel som har fabriker i Israel det grämer mig lite. Jag har även protesterat mot Irak kriget. Både nu och det som var 1990. |
Citat:
|
Nej jag bryr mig inte, men det är emellanåt väldigt tjatigt på nyheterna om vad dårarna där nere pysslar med. Förhoppningsvis har de någon gång ihjäl varandra helt och hållet.
|
Jo men det är ju tack vare att dom inte fått sköta någonting själva som det ser ut så här.
Läs på om hur Staten Israel grundades bla annat. Läs lite om Iraks historia och vilka som hjälpte Saddam till makten och se vilka som tog i från honom den. |
Jag har en släkting som på sin tid skänkte stora summor till palestiniernas kamp mot den israeliska ockupationen. Ville bara nämna det... :cool:
|
Citat:
|
Citat:
Trodde jag var one of a kind, skönt att läsa detta. Väljer även bort vin från Golanhöjderna. |
Jag har slutat köpa kosherslaktat.
|
Jag använder varken tvål eller lampskärmar längre. :hitler:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson