Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Farbror Barbro och Sofi Fahrman (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hur mycket bränner ni på rena nöjen? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=764)

skumrask 2008-10-09 18:45

Hur mycket bränner ni på rena nöjen?

Hur stort är ert nöjeskonto? Med nöjen avses upplevelser som konsumeras och alltså inte finns kvar efter transaktionen, alltså i form av kul hemelektronik, kläder och dylikt.

Bio, krogbesök, inträden av olika slag, systembolagsinköp om det rör sig om dryckjom för omedelbar konsumtion i festsammanhang och dylikt. Resor funkar, men då får man ju försöka slå ut det på hela året då man konsumerar väldigt mycket under just resor.

skumrask 2008-10-09 19:07

7-10.000 lätt, ibland mer dessvärre. Jag måste ha hål i fickorna.

Miriam 2008-10-09 19:14

Ungefär en tusenlapp i månaden om man inte räknar cigg skulle vilja bränna mer man jag har ju två iglar här hemma som kostar en hel del.

För cigg räknas inte eller hur? För räknas cigg blir det några hundra till.

Ulvena 2008-10-09 19:15

Svår fråga tycker jag.
Förut kunde jag utan problem bränna väldigt mycket pengar på sånt jag ville ha, utan att titta på priset.
Just nu är jag satt under hård ekonomisk press så, jag försöker att inte ge efter för "vill-ha"-känslan.

skumrask 2008-10-09 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 23769)
För cigg räknas inte eller hur? För räknas cigg blir det några hundra till.

Nej cigg och snus räknas nog inte. Om du inte kryddar tobaken med något annat..

Hårfällerskan 2008-10-09 19:24

Jag hoppas innerligt att det jag röstat på är sant, alltså att jag slösar mindre än 1500:-/mån, för studiebidraget är ju inte på mer än 2500 och trots att jag nu inte har någon hyra att betala handlar jag en del mat.

Förra året när jag fick nästan 6000:- i studiemedel retroaktivt brände jag det på en vecka. När jag spelade Bundesliga och fick lönen i en klumpsumma gick också där tiotusentals kronor åt helvete på någon obscent kort tid.

Nu fick jag deja vu om att jag redan berättat detta i en tråd. Ta det verkligen inte som skryt i såna fall, jag skäms otroligt över min dåliga pengakontroll :skamsen:

skumrask 2008-10-09 19:37

Det är väl inget skryt även om du skrivit det förrut?:unsure:

Ser ingen stor storhet i att bränna massa pengar, mer än att man kanske bidrar till lite arbetstillfälle inom servicesektorn. typ så.

Pomperipossa 2008-10-09 19:45

Under 1500:-

Musik och film laddar jag ner, bio går jag sällan på. Det nöje jag spenderar mest pengar på är restaurangbesök och öl på krogen. Kläder köper jag vid behov, så det kan gå månader utan inköp.

skumrask 2008-10-09 19:46

Oj herregud så ni röstar. Ser ut som jag kan hålla en hel norrländsk avflyttningsbygd flytande ett halvår. Inklusive gästarbetare då förvisso.

Mröff 2008-10-09 19:48

Jag bränner knappt något. Har ju så jävla usel sjukpeng.

Men snart blir det ändring på det...:veryhappy:

Däremot märker man att det inte behövs brännas så mycket eg. (gud vad jag låter klok som en uggla)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson