![]() |
Förändrat smaksinne.
Jag kan äta lite starkare ostar och häromdan åt jag oliver.
Jag har alltid hatat ovanstående. Fan är det frågan om??? Varför har mitt eminenta smaksinne helt plötsligt ändrat sig?? Har ni vart med om samma sak? |
Smaksinnet förändras med åldern. Vissa smaker tycker man inte om som ung men börjar gilla när man blir äldre.
Vissa mediciner (tramadol, tricykliska antidepressiva, etc) kan förändra smaksinnet. |
Citat:
Ibland är allt så enkelt. Att jag skulle vara äldre vägrar jag att gå med på.:tjurig: |
Citat:
|
Citat:
|
Snarare...
"mmmmm.... den här osten har mognat lagom länge...ahhh en ton av nöt och källarvalv *vinslurp* ... oliver finns i många sorter, själv tycker jag bäst om de sicilianska.." :D |
Jag håller på att bli:
Spoiler:
:( |
Varför smakar inte pizza likadant som det gjorde förr? Jag tror att det kan ha med osten att göra och att det slarvas med oreganon, men så jädrans många pizzor som jag har ätit de senaste tjugo åren (det var ungefär så längesedan som dom började smaka annorlunda) så borde ju åtminstone någon ha smakat som dom gjorde förr.
|
Prickikorv var bättre förr. Har inte hittat en enda som smakar så bra nu som då.
|
Det finns ett speciellt gelégodis som inte heller smakar som förr. Det är änna som stora Svarta Katten men med fruktsmak.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson