![]() |
Vilka rengöringsmedel använder ni?
Jag har alltid varit förtjust i ett massivt städmässigt övervåld medelst Klorin och Ajax Citron (i en fungerande symbios), men när det dåliga miljösamvetet intog det Christerska hemmet fick jag för mig att Klorin var obra för miljön. Så nu har jag övergått till:
Spoiler:
Det luktar extremt gott och känns otroligt korrekt miljömässigt. :) Vad använder ni? |
Här är det en salig blandning mellan cancerframkallande ämnen liksom de mer miljövänliga alternativen.
- Såpa - Vim skurkräm - Kaustriksoda (vid behov) - Mr Muscles ugnsrengöring som ger stendammslunga. - Ajax Sommarblomster - Toalettanka - Insektsspray med varningstext. - T-Röd |
Citat:
|
Citat:
Förutom att jag silar den genom en skogaholmslimpa till fest. |
Det funkar inte på repade aluminiumpaneler. Men det är bra mot oxid.
|
Citat:
Numera kör jag det bara på händerna, de blir så torra och fina. |
Apropå WC-ankan vill jag för övrigt minnas att den faktiskt hette just WC-anka förr i världen, men att det senare fick det anglofila namnet WC Duck. Fy bubblan.
|
Vet ni, när jag jobbade på ett ställe så hittade jag svenska S&M-tidningar där dom gav varandra lavemang med T-sprit.
|
Citat:
Kan det inte heta Bajs-anka. Glömde nämna Listerine som jag spränger munnen ren med innan läggdax. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson