Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Filosofiska forumet (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=55)
-   -   Det är synd om stockholmare. (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1536)

Mröff 2010-06-11 12:45

Det är synd om stockholmare.

En filosofiska frågan: Varför är det mer synd om stockholmare?

Vi har högre bilförsäkring, högre hyror, förmodligen lägst hembränningsnivå, flest dekadenta bögklubbar, högsta halterna av tallpollen etc etc.

Varför har det blivit på det här sättet?

Christer 2010-06-11 16:38

Du glömde trängselskatt och dubbdäcksförbud!

Jag tycker ofta synd om mig själv. Kanske inte just för att jag är en 08, utan snarare för att jag är man. Vi är de mest diskriminerade av alla.

Gullan 2010-06-11 17:34

Du glömde att ni har högre löner generellt sett.

Sen så är det faktiskt så att Uppsala också snart har dubbdäcksförbud. Så försök inte få monopol på den dumheten. :cool:

Mröff 2010-06-11 20:08

Det har jag undrat.
Vad händer om jag fräser in på Hornsgatan med dubbdäck.
Sitter det en kontrollant någonstans 24h per dygn?

Gullan 2010-06-11 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 51317)
Det har jag undrat.
Vad händer om jag fräser in på Hornsgatan med dubbdäck.
Sitter det en kontrollant någonstans 24h per dygn?

Prova, eller så gör du som jag, hitta en annan väg. Jag har hittat en perfekt förbipassage. Den är bara lite längre men går över kullerstenar och en gåfartsgata. Misstänker att det är lite dåligt med genomtänktheten av politikerna men förresten, att kunna tänka har hittills inte varit ett kriterium för att bli politiker.

Mröff 2010-06-11 20:33

Jag skall ta mig sjutton prova till vintern. :tihihi:

Det finnns inte heller något vettigt tunnbröd att köpa här i stockholm. Dessutom bråkar stockholmare mer, tjafsar och tutar med varandra i trafiken.

Skulle landet styras från Norrbotten skulle det bli mycket mer effektivt.

Det bor så jävla mycket BLATTAR här också. Affärerna svämmar över av 100 kilosäckar med ris.

Ulvena 2010-06-17 19:10

Stockholmare är överlag väldigt vänliga i trafiken tycker jag, jämfört med Warszaware i allafall.
Däremot tycker jag lite synd om oss stockholmare i kranskommunerna som får betala dyrt när sjuka pensionärer ska ut till sina sommarstugor och utnyttja vår hemtjänst. Vi har relativt hög kommunalskatt och har nog med de som bor här och betalar skatt och som därför är förtjänta av vår hemtjänst.
Nu har ju kommunen bestämt att max 4 veckor betalar de för, det var generöst och bra ändå, i synnerhet eftersom vi har väldigt dåliga skolor här.

Ulvena 2011-08-08 19:44

Efter en liten utflykt till Bohuslän måste jag nog konstatera att Stockholmare kör nog bil bäst i landet, man flyttar sig till ytterfilen när det kommer påfarter, man kör inte ut framför andra som kommer i full fart på motorvägen och kör i 40 km/t, man släpper in folk som ligger i fel fil om de blinkar och stannar vid övergångsställen.
Att vi dessutom bor i Sveriges vackraste stad, är vänliga, talar en fin dialekt, har den finaste skärgården och är mest utsugna på pengar till alla landsdelar som behöver dem gör oss till bra människor men vi är nog de som får mest skit av alla svenskar.
Det är inte synd om oss, faktiskt!

:D

Kickan 2011-08-08 20:35

Kan inte annat än ge dig rätt Ulvena, vi västkustingar kör som skit. :blush:
Vi tröstar oss med att det är vårt keltiska blod, men risken är att vi enbart är ociviliserade och korkade...

Ulvena 2011-08-08 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 51787)
Kan inte annat än ge dig rätt Ulvena, vi västkustingar kör som skit. :blush:
Vi tröstar oss med att det är vårt keltiska blod, men risken är att vi enbart är ociviliserade och korkade...

:D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson