Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Filosofiska forumet (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=55)
-   -   Griniga gubbar (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1391)

Torsten 2009-07-06 09:54

Griniga gubbar

Dom finns överallt och är ofta extra kaxiga när dom har tanten med sig. Visst skulle man vilja dänga brädan i skallen på den här bittergöken?

Om jag blir sådan på gamla dar så skjut mig.:kaffe:

Fortune 2009-07-06 10:00

Precis sådär ska jag bli, fast ännu värre. Undrar om det finns någon kurs att gå? :unsure:

sås på slipsen 2009-07-06 11:07

Sån är jag redan :kaffe:

tokyo 2009-07-06 11:55

Jag tycker gamla gummor är grinigare men på ett annat sätt, mindre aggressivt men riktat mot världen i sin helhet och inte mot specifika företeelser som rullbrädeåkare.

När blir man gnällig? När man fyllt 70?

Torsten 2009-07-06 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 46113)
Jag tycker gamla gummor är grinigare men på ett annat sätt, mindre aggressivt men riktat mot världen i sin helhet och inte mot specifika företeelser som rullbrädeåkare.

När blir man gnällig? När man fyllt 70?

I min kristallkula hittade jag Fortune om 50 år efter att ha flyttat till Australien med högsta betyg i anticharmkursen hon klarade med glans.:D

Mröff 2009-07-06 14:20

Jag kör med regelrätta utskällningar i par med en hetlevrad italienska.

Situation ett:
En tönt-orienterare säger att min kompis Bichon Frise är farlig och han skall sparka på den. Då blev det liv i luckan, jag skällde. Italienskan drog det hela ett steg längre och skällde, sprang efter honom om skrek "sparkar du hunden spöar jag upp dig"

Situation två: En "Rickard Rättrådig" (förmodligen med liten kuk) säger till på stranden cs 22:00 att hundar inte får vara där för barn kan vara rädda. "Det står i lagen" klämmer han ur sig, varvid jag ber honom specificera åberopat lagrum. "Vill du ha det på det sättet", säger han. Jag säger "Nej, men du vill det uppenbarligen eftersom du började tramset och skrämmer upp barn i onödan".

Situation tre:
En "Rickard Rättrådig" (förmodligen med liten kuk) säger att Tjejen (som gått lös sedan dag ett och inte gör en fluga förnär skall vara kopplad. Italienskan går igång, jag står mer passiv vid denna incident. Hon föreläser om principen om "det osynliga kopplet"-prejudikatet i lagen. Karln eldar på mer och säger "men tänk om hon hugger mig i strupen?!. Då foortsätter grälet med att "då har du livlig fantasi". Det hela slutarmed att rickard rättrådig och italienskan skriker jävla idiot, kärringfitta etc etc efter varandra medan vi alla går därifrån.

Fortune 2009-07-06 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 46114)
I min kristallkula hittade jag Fortune om 50 år efter att ha flyttat till Australien med högsta betyg i anticharmkursen hon klarade med glans.:D

EXAKT sån ska jag bli, det jävliga är att jag har bara 25 år på mig att dels gå charmkursen dels lära mig australiensiska men med det ordförrådet kan det ju inte bli allt för svårt hoppas jag. :p

Christer 2009-07-06 16:38

Ähh, han är väl inte grinig, bara "krängd". :rolleyes:

tokyo 2009-07-06 17:22

Jag har upptäckt att äldre damer är mycket mottagliga för gentlemannamässiga tjänster (nej, inget sånt) vilket gör dem betydligt mindre griniga. En dam i husen som blängt på mig ondskefullt tidigare har nu ett änglalikt leende på läpparna så fort hon ser mig eftersom jag bar ned hennes gamla strykbräda från vinden åt henne.

CodeMAN 2009-07-06 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 46122)
Jag har upptäckt att äldre damer är mycket mottagliga för gentlemannamässiga tjänster (nej, inget sånt) vilket gör dem betydligt mindre griniga. En dam i husen som blängt på mig ondskefullt tidigare har nu ett änglalikt leende på läpparna så fort hon ser mig eftersom jag bar ned hennes gamla strykbräda från vinden åt henne.

...eftersom hon förväntar sig en "sån" tjänst någon gång i framtiden... :p

Jag är grinig som fan! Jag trodde inte att jag var det, men visar fingret ganska ofta mot bilister när jag åker hoj, särskilt de som inte blinkar får mig att svära fritt.

Sedan har jag varit lite försiktigt med att skälla ut ungdomar, eftersom jag blev kallad för "eklit gubbe" (:rolleyes:) en gång... Men jag är inte orolig längre, nästa gång någon kallar mig för "eklit gubbe" så tänker jag svara med "mördare", och lösa stereotypkonflikten på det viset... :kaffe:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson