Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Filosofiska forumet (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=55)
-   -   Folk som älskar att trängas (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1325)

Torsten 2009-05-20 23:42

Folk som älskar att trängas

Brukar ibland ta buss 4 från Fridhemsplan och har märkt att det är lite av en ketchupeffekt när det gäller bussen. Men lik förbannat så måste folk även om det skiljer max 1 minut alltid välja att stå som packade sillar i just den första bussen. Själv har jag nerver av stål och inväntar bussen som komer 1 min efter med gott om sittplatser som vanligt. Varför är folk så stressade i kollektivtrafiken i Sthlm? Springer som idioter för att hinna med T-banetåg som går ungefär varannan minut i högtrafik?:kaffe:

Fortune 2009-05-21 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 44624)
Brukar ibland ta buss 4 från Fridhemsplan och har märkt att det är lite av en ketchupeffekt när det gäller bussen. Men lik förbannat så måste folk även om det skiljer max 1 minut alltid välja att stå som packade sillar i just den första bussen. Själv har jag nerver av stål och inväntar bussen som komer 1 min efter med gott om sittplatser som vanligt. Varför är folk så stressade i kollektivtrafiken i Sthlm? Springer som idioter för att hinna med T-banetåg som går ungefär varannan minut i högtrafik?:kaffe:

Det där är nåt jag också har funderat på. Hur fasen orkar folk stressa så inibomben? För att tjäna ett par minuter, liksom. :unsure:

Torsten 2009-05-21 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 44625)
Det där är nåt jag också har funderat på. Hur fasen orkar folk stressa så inibomben? För att tjäna ett par minuter, liksom. :unsure:

Storstadspuls kanske? Skönt att veta att inte vara ensam om att inte gå med i stressströmmen.:D

sås på slipsen 2009-05-21 00:41

Ja, jag vet inte. Jag åker aldrig kriminellt. :pippi:

Fortune 2009-05-21 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 44627)
Storstadspuls kanske? Skönt att veta att inte vara ensam om att inte gå med i stressströmmen.:D

Jag vägrar ju nästan sätta min fot i den staden just p.g.a stressen. Min son är inte så glad eftersom han bor i närheten av den däringa stan. :rolleyes:

Fortune 2009-05-21 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 44628)
Ja, jag vet inte. Jag åker aldrig kriminellt. :pippi:

Som om det vore mindre stressigt att köra själv. :rolleyes:

Svimfärdig 2009-05-21 02:31

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 44627)

Ja, jag tror på puls. Hade inte samma tempo som dom när jag flyttade dit för en massa år sen. Tog inte så jävla lång tid förrän man blev smittad och när man sen kom "hem" på besök eller permanent så sprang man omkull folk nästan.

Blev rabiat när folk behagade STÅ STILL och prata med varann i affären. Spec. om dom stod mitt i gången. Man fick tvääärnita! Iofs lackar jag fortf. när folk står och blockerar men inte pga att jag har lika bråttom längre.

Bandyklubba 2009-05-21 02:38

Jag tro på non-puls.

Laidback. Riktig laidback.

Räcker längst.

Torsten 2009-05-21 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 44635)
Ja, jag tror på puls. Hade inte samma tempo som dom när jag flyttade dit för en massa år sen. Tog inte så jävla lång tid förrän man blev smittad och när man sen kom "hem" på besök eller permanent så sprang man omkull folk nästan.

Blev rabiat när folk behagade STÅ STILL och prata med varann i affären. Spec. om dom stod mitt i gången. Man fick tvääärnita! Iofs lackar jag fortf. när folk står och blockerar men inte pga att jag har lika bråttom längre.

Och hur kul är det att behöva klättra över alla idioter som inte förstår att man står till höger i en rulltrappa eller på ett rullaband?

Svimfärdig 2009-05-21 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 44646)
Och hur kul är det att behöva klättra över alla idioter som inte förstår att man står till höger i en rulltrappa eller på ett rullaband?

Hahaha justja, den biten hade jag ju lyckats glömma. Men det är fan logiskt eg. Med det tempot är det bäst att hålla sig undan. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson