Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Toastolen (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Hur bajsar känt folk? (utskiten tråd från filmforat) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=227)

Kristen Etik och Moral 2008-07-18 13:38

Hur bajsar känt folk? (utskiten tråd från filmforat)
 
Okej.
Så långt har vi kommit fram till att Al, Morgan, och Angelina är ganska begränsade i sina respektive skådespeleri. Skaka fram nästa actor nu för fan.
Titta inte på mig, det är inte jag som basar över det här stället.
Vi kanske skulle starta en bajstråd till istället.
"Hur bajsar känt folk?"*tihi*

Mröff 2008-07-18 15:02

Ett ypperligt förslag till trådstart från Kristen Moral och Etik /Låt stå!

Jag kompletterar tråden med att efterlysa illustrationer i Paint eller liknande program.

Kickan 2008-07-18 15:11

Ulf Lundell:
Uffe är tvärt emot vad man kan förmoda, både pryd och hård i magen. Han låser dörren och rycker för säkerhets skull i handtaget. Sedan vidtar försiktighetsåtgärden "papper i toastolen" så att hans vackra unga fru inte skall höra det stora PLUMSet.
Efter avslutad session öppnar han fönstret, ja han har fönster på toa, inte för den vackra skånska utsikten som han hävdar för vännerna, utan för att kunna vädra ut bajslukten från toan så ingen kan ana att han skitit.

Mröff 2008-07-18 15:19

Ett känt exempel på problem med magen är annars Ingmar Bergman.
Han har ingående beskrivit sina tarmfunktioner i självbiografin Laterna Magica.

I den får man veta att han ofta var just orolig och lös i magen. Det blev tom så att han hade en egen toalett på den Kungliga Dramatiska Teatern.
När han blev tagen av polisen ang historien med skattefiffel och de kom och skulle hämta honom på Dramaten, blev Ingmar så orolig i magen att han fick gå på sin toalett medan en poliskonstapel stod utanför och vaktade.

Personligen tror jag att hans oroliga mage berodde på hans komplicerade relation till sin uppväxt samt ofta hänsynslösa relation till kvinnor. En gång bajsade Ingmar på sig i självaste Eiffeltornet i Paris, när han var där med en älskarinna och lämnat hustrun hemma i Stockholm med barnen.

Detta är en fullständigt sann historia. Den som tvekar kan läsa just Laterna Magica. Skall leta upp några kladdiga citat åt er.

Torsten 2008-07-18 15:24

Ett visst nyhetsankare lär enligt elaka rykten gilla glasskivor.:cool:

Kickan 2008-07-18 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 4934)
Skall leta upp några kladdiga citat åt er.

Ja gör det! Jag vill precis som trådstartaren veta hur själva utknöstande gick till :drool:

Mröff 2008-07-18 16:01

Här kommer ett citat (av många) kring Ingmar Bergmans nervösa mage. Det återfinns på sidan 75 i Laterna Magica.

Citat:

"Jag har alltid präglats av en så kallad nervös mage, en lika löjlig som förödmjukande kalamitet. Mina inälvor har med aldrig sinande, ofta raffinerad uppfinningsrikedom saboterat mina ansträngningar. Skolan blev på så sätt en oavlåtlig pina, eftersom jag aldrig kunde räkna ut när anfallen skulle träffa mig. Att plötsligt göra i byxorna är en traumatisk erfarenhet. Man behöver inte ha drabbats många gånger för att konstant oroa sig.

Genom åren har jag tålmodigt lärt mig att bemästra mina besvär så pass att jag kan bedriva mina verksamheter utan allför påtaliga störningar. Det är som att hysa en illvillig dämon* i kroppens känsligaste mitt. Med stränga ritualer kan jag hålla honom under kontroll. Ett beslut som avsevärt rubbade hans makt var att deet var jag och inte han som bestämde över mina handlingar.

Inga läkemedel hjälper eftesom de antingen förslöar eller verkar för sent. En klok läkare talade om för mig att jag borde acceptera mitt handikapp och inrätta mig. Det har jag gjort. På alla teatrar där jag arbetat en längre tid, har jag fått ett eget dass. Dessa dass är förmodligen min bestående insats i teaterhistorien."
*dämoner är ett återkommande tema i Ingmar Bergmans självbiografi. Det är elaka jäklar, och inte den snällare typ som kallas demon.

Torsten 2008-07-18 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 4939)
Här kommer ett citat (av många) kring Ingmar Bergmans nervösa mage. Det återfinns på sidan 75 i Laterna Magica.



*dämoner är ett återkommande tema i Ingmar Bergmans självbiografi. Det är elaka jäklar, och inte den snällare typ som kallas demon.

Ja vad säger man? Även skit kan glimma eller en sann konstnär föder sina bästa verk inombords?

Kickan 2008-07-18 16:38

:whoco5:
Bergman bara snackar ju.. beskriver aldrig själva bajsandet.

Mröff 2008-07-18 17:34

Det kommer...det kommer...:kaffe:

En sann konstnär utlämnar dock lite till fantasin.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson