Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Filmtajm och tevesoffan (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Bajsteve...teveprogram stinker skit! (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=652)

Christer 2008-09-18 22:59

Jag har slutat se på TV, tacka vet jag Youtube. :yes:

Mröff 2008-09-18 23:01

Ja, det börjar faktiskt bli för tragiskt med debattprogrammen och den grävande journalistiken.

Christer 2008-09-18 23:02

Förr gick ju iallafall TV-program som handlade om intressanta saker, t ex det här reportaget om en filmfestival för den polske regissören Kissochbajslowski:

Mröff 2008-09-18 23:07

Nu har du missförstått en massa saker Christer.
Jag pratar inte om humorprogram...:dummajag:

Christer 2008-09-18 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20032)
Nu har du missförstått en massa saker Christer.
Jag pratar inte om humorprogram...:dummajag:

Nähä. Var det där humor, menar du? :skamsen:

skumrask 2008-09-18 23:39

Jag blev faktiskt lite arg för att de slog sönder kistorna..

Så skall de väl inte få göra?:mad:

Östen 2008-09-19 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20049)
Jag blev faktiskt lite arg för att de slog sönder kistorna..

Så skall de väl inte få göra?:mad:

Vad är alternativet? Fylla kistorna med jord innan man sänker ner dom? Graven blir ju inte så fager när kistan murknat.

selma 2008-09-19 13:17

Det är ju för i helvete 2008. Man kan flyga till månen.... ja tom till Mars har de skickat iväg nån slags farkost. Nog fan ska man kunna begrava våra döda utan att vanhelga de som väljer en vanlig jord begravning.

Min bästa vän dog förra året och hon ville inte kremeras utan hennes kista sänktes ner i graven intakt.
Jag fick nästan hjärtstillestånd när jag läste om hur man krossar kistor på ett ovärdigt sätt.

Nu ska tilläggas att jag inte vet om de gjorde så just i hennes fall....... men ändå. Det känns inte rätt bara.

skumrask 2008-09-19 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 20077)
Vad är alternativet? Fylla kistorna med jord innan man sänker ner dom? Graven blir ju inte så fager när kistan murknat.

Hur så? Man betalar ju begravningsskatt av en anledning. Det finns anhöriga att tänka på. Då vill man väl fan inte att någon krossar ens kista med en grävskopa så kroppen kanske tom sticker ut, och detta för att några femfemmor som inte kan få jobb någon annanstans skall slippa kratta om ett år eller så.'

Man betalar ju dyra pengar för kistor, skall då något pucko komma och göra sönder den det första de gör?
Mig får de gärna begrava i en sopsäck om de känner för det, men då skall inte mitt dödsbo belastas med en dyr kista för kanske tio lakan och inte skall jag betala begravningsskatt heller.

Mröff 2008-09-24 17:24

Igår såg jag ett superbajsigt program på TV4.
Det var serien Maria Wärn, som kanalen gör enormt mycket reklam för.

Hela avsnittet gav mig samma känsla som en tappat mjukglass.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson