Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Toastolen (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=37)
-   -   hemmagjorda suppositorier (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=668)

Kickan 2008-09-20 18:56

hemmagjorda suppositorier
 
Hur gör man egna suppositorier?

Och har ni förslag på vad man kan fylla dem med?

Mröff 2008-09-20 19:00

Jag är lite inne på Aloe Vera.

Borde kunna gå att köra in ett blad från växten. Det funkar förmodligen alldeles utmärkt för allehanda anala problem.

Kickan 2008-09-20 19:02

Tänkte mej både en verksam beståndsdel, och ett hölje som smälter när den suttit inne ett tag. Det borde vara ett bra sätt att få i sig nyttigheter som man helt enkelt inte gillar att äta.

Mröff 2008-09-20 19:04

Jag köpte en liten bit mörk choklad med 70% kakao.
Var inte riktigt sugen på den, för den smakade lite för bittert just idag.
Däremot är jag lite ledsen över det, då mörk choklad är så bra för välmåendet.

Kanske skall smälta ner den.

Kickan 2008-09-20 19:13

Det är ett utmärkt exempel *nickar gillande*.

Mörk choklad är som bekant fyäckligt. Men innehåller nyttiga ämnen.
Har du gelatinblad hemma? Föreslår att du blöter ett blad, brer ut smält mörk chocklad i en sträng, och rullar. Skär sedan i 5cm-"korvar" och försök att försluta ändarna genom att doppa dem i först hett och sedan kall vatten. Låt svalna i kylen.

Du kan ha det att bjuda på. Gästerna stoppar det i munnen, men du stoppar det därbak :)

Mröff 2008-09-20 19:18

Perfekt. Då kan gästerna välja hur de vill ta chokladen. Kan bli lite roligt fnissande efter ngt glas vin, som förhöjer trivseln.

Ibland känns det lite begränsande att vara konventionell och enbart använda munnen. Speciellt när det handlar om en sådan nyttig sak som mörk choklad.

Kickan 2008-09-20 19:20

Tomater innehåller antioxidanter men kväljer mig, men det känns lite för.... grovt. :blush:

Östen 2008-09-20 23:48

Vad fyller antioxidanter för syfte?

Sven Hedin 2008-09-21 14:56

Jag hade först och främst utgått från ett lagom stycke kokosfett. Kokosfett har, förutom att det är lätt att få fatt på samt går att forma på enkelt vis, den fördelen att det börjar smälta vid lite dryg rumstemperatur och är fullt rinnande vid låga och för suppositorier lämpliga trettiosju grader. Det är därför ingen tillfällighet att det ofta är just kokosfett som får utgöra själva basen i stolpiller.

Men för att få fart på försäljningen så hade jag satsat på sprit och kanske i förlängningen också tobak. Det är min fasta övertygelse att världens befolkning nuförtiden suktar efter snabba fyllor och rökavvänjning, så i min första kollektion så hade det blivit en serie om sju olika spritsorter som alla hade fått namn och smak efter det olika världsdelarna. På så sätt så skulle den njutningslystna men kanske ack så stressade festprissen i Ånge kunna få sig ett stycke av exempelvis Holland genom att snabbt och smidigt trycka upp ett par suppar med Geneverinnehåll. Efter ett eller två snabba trevande tryck bak i byxan precis innan det var dags för krogkön så skulle han således kunna känna en begynnande berusning sprida sig likt ett ljummet finger utan risk att varken lukta sprit eller bli stoppad av vakten.

Självklart hade alla olika sorter varit både antioxidant- och järnberikade.

Gullan 2008-09-21 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 20406)
Tomater innehåller antioxidanter men kväljer mig, men det känns lite för.... grovt. :blush:

Funderade lite på det där med tomater. Vad tror du om att köpa gelekapslar och fylla dem med ketchup? :unsure:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson