Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Käka hamburgare? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=199)

CodeMAN 2008-07-16 08:35

Käka hamburgare?
 
1 bifogad(e) fil(er)
Var käkar du hamburgare någonstans? Vilket ställe är bäst?

Själv tycker jag att det stinker i händerna när man käkar donkens hamburgare. Burger Kings hamburgare har föööör mycket sås, vad den nu innehåller (majonnäs?)

MAX däremot... Varför finns det så få Max-ställen? Käkade rätt ofta på Max när jag bodde i Gävle, var på gång avstånd till två restauranger. Deras hamburgerbröd (Friscobröd) säljs dessutom i mataffärerna, gott-gott-i-gott-gott!

Kickan 2008-07-16 08:44

Har bara ätit Burger King och McDonalds, så jag röstar inte :unsure:.

Eftersom jag känner mig moralisk idag och har pekpinnat i den roliga-djupklipp-tråden så vill jag varna för hamburgerdietens effekt på hälsan.:yu:

sås på slipsen 2008-07-16 08:54

Såhärva:

Jag HATAR majonnäs och senap. Hatar.


Visst kan man beställa en burgare utan sås eller senap, men då tar det så pass lång tid att man endera dött av hunger, eller så har sällskapet ätit upp.
Alternativt har pommes slaknat.
Men det är inte det värsta. Väldigt ofta är den där jävla såsen ombord iallafall. :mad:
Så det blir inte så ofta. Inte på Donken & Co iallafall.

Gullan 2008-07-16 08:56

Våfflan gör hamburgare on demand. Jättegoda. :drool:

skumrask 2008-07-16 08:59

Jag har aldrig ätit på Max så jag svarar väl Burger king då. Annars har Koles på andra långgatan de bästa hamburgarna.

Jag gillar inte hamburgare särskilt mycket.

CodeMAN 2008-07-16 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 4066)
Våfflan gör hamburgare on demand. Jättegoda. :drool:

Hamburgare på "vanliga" restauranger är en annan femma, jag tycker nog att ambitionsnivån varierar kraftigt när det kommer till smaken. Därför vågar jag inte käka någon annanstans än på de kända hamburgerrestaurangerna.

Har du andra favoriter när det gäller on demand, förutom Våfflan?

Gullan 2008-07-16 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 4068)
Hamburgare på "vanliga" restauranger är en annan femma, jag tycker nog att ambitionsnivån varierar kraftigt när det kommer till smaken. Därför vågar jag inte käka någon annanstans än på de kända hamburgerrestaurangerna.

Har du andra favoriter när det gäller on demand, förutom Våfflan?

Mamburgare är nog bäst. De jag gör hemma på grillen. Gillar inte hamburgare nåt vidare men tvingas jag välja så blir det MAX. Och då för lökringarna, inte hamburgarna och så har MAX fräschare pommes än slabb-Donken.

CodeMAN 2008-07-16 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 4073)
Mamburgare är nog bäst. De jag gör hemma på grillen. Gillar inte hamburgare nåt vidare men tvingas jag välja så blir det MAX. Och då för lökringarna, inte hamburgarna och så har MAX fräschare pommes än slabb-Donken.

Ah, helt sant, det glömde jag att nämna faktiskt.

Grillad hamburgare låter gott, var hittar man Mamburgare:n?

Svimfärdig 2008-07-16 10:24

BK BK BK!!! Deras kycklingvingar. :notworthy::drool:
Max har gosa burgare med men BK vinner på totalen så att säga. McD kan suga min röv.

Kristen Etik och Moral 2008-07-16 13:54

För ett tiotal år sedan fanns det ett litet hak som låg avsides på en parallellgata till Linnegatan här i gbg. Ganska nära Slotsskogen. Freddies Hole in the Wall hette det. Killen som höll i det sålde gudomligt goda veggie burgers. Där åt jag ofta. Han fick dock lägga ner efter ett tag men dök upp nere i Hagabions lokaler i ett par månader varefter han tyvärr försvann från kartan helt och hållet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson