![]() |
Nyårsmeny 2009
Nu är det dags för den årliga plågan: nyårsmenyn.
Vad planerar ni? |
Jag skulle hemskt gärna äta spagetti och köttfärssås. Helt allvarligt alltså.
|
Tack för påminnelsen, Kickan. :mad: :ångest:
|
Edit: Ja fy fan...
|
Ursäkta så DJÄVLA mycket då´rå! :pippi:
|
Fy fan nu är den snart här nyårsaftonen alltså.
|
Vi kommer bara vara 3 personer hemma. Jag, Ulven och Lillfia. Vi ska ha toast Skagen till förrätt, lammfilé till huvudrätt och sedan ska vi göra nån bärparfait till efterrätt (har Lillfia bestämt).
Sönerna åker till Warszawa på nyårsafton och stannar i en vecka. :( |
HÄr ska ätas mat, precis som alla andra dagar på året. Vad får vi se imorgon när vi går och handlar. Finns säkert nåt som går att koka/steka. Huvudsaken är väl att man blir mätt? :unsure:
|
Citat:
Eller så är det så att man anstränger sig lite extra till nyår för att bli mätt av något extra gott, samtidigt som man säger hej till ett nytt fräscht år. :) |
Citat:
Jag är så jädrans less på alla dess helger som "ska vara" på ett visst sätt. Jag tror att jag tänker vägra. :mad: :D |
Citat:
Jag stör mig mest på att jag har gått med på att sönerna reser bort, jag vill helst ha hela familjen runt mig men man måste släppa taget och låta dem göra saker de vill. Vilken tur att vi skaffade oss en sladdis! :D |
Citat:
Jag tror att jag blir förvånad ifall det är någon mer än jag här vid tolvslaget. :D |
Behöver inte bry mig. Blir bjuden på mat. Bröllop! :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Ska fira det hos exet är bestämt. Förra gången blev det hummer vilket jag aldrig förstått varför det anses lyxigt då den är både dyr och dessutom så svår att äta utan att se ut som en gris? Hoppas på någon god stek och till efterrätt kanske ett rejält skjut.:)
|
Hummer är gott men man måste anstränga sig lite med den, egentligen tycker jag krabba är godare.
|
Förresten är jag väldigt avundsjuk på alla från Göteborg som har så mycket god och färsk fisk och skaldjur att få tag på.
Bodde jag där skulle jag lugnt välja piggvar med potatis och pepparrotssmör till varmrätt men sån äter väl ni typ på måndagar?:unsure: :avundsjuksmiley: |
Ja, och dessutom på de allra simplaste lunchställen du kan tänka dig. :rolleyes:
|
Citat:
Min dåvarande pojkvän gick på Chalmers där och sen jobbade han på färjorna så jag besökte stan då och då, jag fick aldrig piggvar, han var väl snål redan då. :D |
Ja, det måste han ha varit för det där är ju nästan sån där skräpfisk brukar vi ju röra ner i smeten när vi gör fiskpudding eller... paté. :)
|
Citat:
Det är ju en av de godaste fiskarna man kan äta. När vi bodde i Spanien åkte vi upp till Andorra en dag (ligger mängder med mil från någon kust) där köpte vi med oss piggvar hem, så knäppa är vi. :D |
Skulle jag skoja..???? :rolleyes:
Köpte ni med er fisk från Andorra? Det var manligt gjort. :) |
Citat:
Vi bodde iofs i en pytteliten håla 7 km. från Zaragoza och ja, min man jobbade där, vi bodde inte där för nöjes skull. |
Citat:
Jag har alltid tyckt att Zaragoza låter häftigt... Ungefär som Macao och Nassau. Typiska James Bond-ställen. |
Citat:
|
Citat:
|
Min nyårsafton är öppen hittills....folk strular...:rant:
Kanske blir Max originalmål med smältost. |
Här blir det Dagge och jag. Sonen har åkt till Stockholm för att vara hos en kompis och fira in nyåret.
Jag funderade lite på om Dagge lånat Svennes konto där en stund, han skulle nämligen också uppskatta köttfärssås och spagetti. :tunga: Jag har fortfarande ingen aning om vad vi ska äta. Löjrom finns i frysen och är hyfsat gott, på toast eller avocado (låter drygt, jag vet, men jag har nog ätit min livsranson. Vi har en löjromskran...) En bit kött, om jag får tag på den lokala ekologiska entrecoten då, och med en potatisgratin med massor av grädde, vitlök och ost. Så får det nog bli. |
Citat:
Näe! :no: Maxmålet har godare dressing. :yes: |
Här kan det hända att det kommer att stekas upp en del fläskfilé som jag kom över helt osannolikt billigt i början av december.
|
Citat:
|
På tal om det... Jag känner en som står i en korvkiosk och en dag nån gång i förra sommaren så kom det en knarkare fram till luckan. Det här var alltså en av de allra varmasta dagarna det året och knarkaren han hade sin vanliga svarta skinnjacka på sig. -Vill du köpa billigt kött, sluddrade han. Jag minns inte vad min bekant svarade men plötsligt så drar knarkaren fram en stor jävla fläsk- eller oxfilé ur ena ärmen. En oembalerad!!!
Han hade liksom gått omkring med den där uppe i armhålan... ja du hajar.. :lol: |
:D
:blä: |
:veryhappy:
Jag har fått en INBJUDAN! Jag slipper tänka ut meny på egen hand. Fatta. Och så ser jag fram emot att bli sketfull och spy ner både kök och vardagsrum hos värdfolket.:) |
Citat:
Hur mycket betalade han då? :evilgrin39: |
Citat:
Citat:
|
Nu har jag handlat. Det blev som i tidigare inlägg.
|
Citat:
|
Pju, inhandlat nyårsskål att
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson