Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   MC-bögeri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Trike (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=880)

Sven Hedin 2008-11-08 22:45

Trike
 
En sån där trike?

Svimfärdig 2008-11-08 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28299)
En sån där trike?

Nej en liten...trehjuling. :skamsen:

CodeMAN 2008-11-08 22:58

Så j-a OT, men Harleys första trike:

http://www.mobilewhack.com/harley_trike.jpg

Sven Hedin 2008-11-08 23:02

Men det där är väl ändå inte den första?

CodeMAN 2008-11-08 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28317)
Men det där är väl ändå inte den första?

Bilden är på deras första trike, i samarbete med Lehman Trikes. De har nog tillverkat andra sedan dess (2006).

Sven Hedin 2008-11-08 23:11

Ok, för själva så har dom ju gjort såna där sen 40-talet. :)

Svimfärdig 2008-11-08 23:11

Eftersom jag är så mesig vad gäller allt på 2 hjul, förutom vanlig hederlig cykel, så skulle fan trike vara ett alternativ om jag nånsin tar MC-kort. Samtidigt känns det lite "stödhjul" över det hela. Hmm ja, nu blev det lite mer OT bara för det. ALLT ÄR CODYS FEL! :cool: (Och Svens...)

Sven Hedin 2008-11-08 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28326)
Eftersom jag är så mesig vad gäller allt på 2 hjul, förutom vanlig hederlig cykel, så skulle fan trike vara ett alternativ om jag nånsin tar MC-kort. Samtidigt känns det lite "stödhjul" över det hela. Hmm ja, nu blev det lite mer OT bara för det. ALLT ÄR CODYS FEL! :cool: (Och Svens...)

Man behöver inget A-kort för en sån heller! *trumvirvel* :veryhappy:

Svimfärdig 2008-11-08 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28328)
Man behöver inget A-kort för en sån heller! *trumvirvel* :veryhappy:

Ah NEJ det har du ju fan rätt i! :veryhappy:
Jag kan köra sån NU!!! Cooooooooolt!

CodeMAN 2008-11-08 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28325)
Ok, för själva så har dom ju gjort såna där sen 40-talet. :)

Jo, men de andra ser väl ut som ombyggda hojar, tycker jag:



Och en äkta trike, enligt min mening, med tanke på hur bakpartiet är byggt:


CodeMAN 2008-11-08 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28329)
Ah NEJ det har du ju fan rätt i! :veryhappy:
Jag kan köra sån NU!!! Cooooooooolt!

Det är helt rätt, det har dessutom diskuterats hur i h-e man kan köra en trike med B-kort TROTS att den liknar en hoj...

Vaffan, först att svänga med den genom att flytta rumpan... :rolleyes:

Svimfärdig 2008-11-08 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28334)
Det är helt rätt, det har dessutom diskuterats hur i h-e man kan köra en trike med B-kort TROTS att den liknar en hoj...

Vaffan, först att svänga med den genom att flytta rumpan... :rolleyes:

Är det ocoolt att köra trike? :)

Sven Hedin 2008-11-08 23:24

Här är en jättetidig:


Här är en från -42:


Det som är ändå bättre än det med B-kortet är att ifall det är den här typen med flak eller låda så kan man lastbilsregga den och då behöver man ingen hjälm. :yes:

CodeMAN 2008-11-08 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28337)
Är det ocoolt att köra trike? :)

Du har nog ett stort plus när gäller coolhetsfaktorn, och det är att du är en brud, har nog aldrig sett en brud köra trike. Och trots en del bekvämlighetsåtgärder, t ex i Harleys variant, så borde man nog åka ensam, den är ingen Goldwing.
.

Mröff 2008-11-08 23:27

Sven, du postar alltid motorcyklar/mopeder som ser ut att ha extremt oskön sits. Hur känns det i din rumpa egentligen efter en dag på en sådan där sadel? :D

Sven Hedin 2008-11-08 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28344)
Sven, du postar alltid motorcyklar/mopeder som ser ut att ha extremt oskön sits. Hur känns det i din rumpa egentligen efter en dag på en sådan där sadel? :D

Med buttpluggen på plats så tål man vad som helst. ;)

Svimfärdig 2008-11-08 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28342)
Du har nog ett stort plus när gäller coolhetsfaktorn, och det är att du är en brud, har nog aldrig sett en brud köra trike. Och trots en del bekvämlighetsåtgärder, t ex i Harleys variant, så borde man nog åka ensam, den är ingen Goldwing.
.

Tänkte på att det i bågekretsar kanske ses som en MC med stödhjul eller som "Höhö h*n får inget A-kort och kör såndär istället". Hm ja lite "coolt" var det i somras när man var ute med fyrhjulingen. Dels är det inte skitvanligt att se vägreggade här och än mindre vanligt med en bitch som kör.

CodeMAN 2008-11-08 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28346)
bågekretsar

Du har väl bättre koll på det än jag har, jag har bara enstaka vänner som kör hoj.

Alltså, man kan tycka att att skaffa MC-kort betyder viss skillnad, eftersom det finns en massa moment, som broms- eller väjningsteknik, som kan få en att bli kuggad bums, och som inte gäller för trikes. Så ja, en viss stödhjul-stämpel kan existera.

Å andra sidan så kan man undra om det kan finnas bilister som saknar intresse för hojar öht men skaffar en trike i stället.

Svimfärdig 2008-11-08 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28352)
Du har väl bättre koll på det än jag har, jag har bara enstaka vänner som kör hoj.

Alltså, man kan tycka att att skaffa MC-kort betyder viss skillnad, eftersom det finns en massa moment, som broms- eller väjningsteknik, som kan få en att bli kuggad bums, och som inte gäller för trikes. Så ja, en viss stödhjul-stämpel kan existera.

Å andra sidan så kan man undra om det kan finnas bilister som saknar intresse för hojar öht men skaffar en trike i stället.

Nae jag har ingen koll på den världen.

Ja det är enorm skillnad på det...just pga det du nämner. Krävs mer att köra på 2 hjul.

Ja, jag är ju lite sån... MÅNGA hjul ska det vara. :D

CodeMAN 2008-11-08 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28299)
En sån där trike?

Vilken j-a trådstart, skärpning Sven! :D

Sven Hedin 2008-11-08 23:38

Hahaha! Fan vad kul det blev. :lol:

Gullan 2008-11-08 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28330)
Jo, men de andra ser väl ut som ombyggda hojar, tycker jag:

Och en äkta trike, enligt min mening, med tanke på hur bakpartiet är byggt:


Det där ser ut som en Guldvinge-trike. I alla fall bakpartiet. :lol:

Mröff 2008-11-08 23:41

Haha...sven visste inte vad en trike är...:peka:

CodeMAN 2008-11-08 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 28362)
Det där ser ut som en Guldvinge-trike. I alla fall bakpartiet. :lol:

Några riktiga Goldwing-trikes:

http://www.jamb.ca/gallery/albums/Ho...dWingTrike.jpg

http://www.markstrikes.com/images/fo...ldwing1500.jpg

http://shoutingthomas.typepad.com/ph...trikelarge.gif

http://www.markstrikes.com/images/fo...ldwing1800.jpg

Sven Hedin 2008-11-08 23:45

Jag tycker att trätulpanerna på den övre bilden är lite intressanta.

CodeMAN 2008-11-08 23:47

Och "gräs"-mattan...

När är det MC-mässa igen? Blev sugen nu... :baby:

Gullan 2008-11-08 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28369)
Och "gräs"-mattan...

När är det MC-mässa igen? Blev sugen nu... :baby:

22-25 januari. http://www.patvahjul.se/

De där guldvingetrajkarna var groteskt fula.

Mröff 2008-11-08 23:56

Jag tycker de ser it att ha bekväma säten, men är det inte lika bra att ha en cabriolet istället? :unsure:

Gullan 2008-11-08 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28378)
Jag tycker de ser it att ha bekväma säten, men är det inte lika bra att ha en cabriolet istället? :unsure:

Det är just det... ingen större skillnad. :whistle: Husbil utan tak. :rolleyes:

Sven Hedin 2008-11-09 00:01

Jag är inte värst sugen på en trike, men jag skulle gärna svetsa ihop en bara för att på enkelt vis kunna använda en stor jävla bilmotor. Jag är övertygad om att ifall jag fick tillgång till en bra verkstad och lite nödvändiga delar så skulle jag kunna provköra redan samma kväll. Det hade varit skitkul!

Mröff 2008-11-09 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28385)
Jag är inte värst sugen på en trike, men jag skulle gärna svetsa ihop en bara för att på enkelt vis kunna använda en stor jävla bilmotor. Jag är övertygad om att ifall jag fick tillgång till en bra verkstad och lite nödvändiga delar så skulle jag kunna provköra redan samma kväll. Det hade varit skitkul!

Då blir det lite tractor pulling över den...

Svimfärdig 2008-11-09 00:03

Efter div. dissar kommer jag inte våga testa trike. Verkar vara töntstämpel på dom. :skamsen: Bajs jag som såg det som ett ok alternativ till båge. :besvarad: Får brumma på med fyrhjulingen istället.

Sven Hedin 2008-11-09 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28386)
Då blir det lite tractor pulling över den...

Ja fast lite mindre och smidigare. Tractor-petting?

Mröff 2008-11-09 00:05

Svimmis. Jag gillar inte motorcyklar, men blev faktiskt lite sugen på en trike pga de stoppade sätena. Funderar däremot på hur de fungerar i kurvor.

Dessutom är jag lite bekväm av mig. Vill gärna ha tak om det t.ex. regnar.

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28389)
Ja fast lite mindre och smidigare. Tractor-petting?

:tihihi:

Sven Hedin 2008-11-09 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28388)
Efter div. dissar kommer jag inte våga testa trike. Verkar vara töntstämpel på dom. :skamsen: Bajs jag som såg det som ett ok alternativ till båge. :besvarad: Får brumma på med fyrhjulingen istället.

Jo, men det finns ganska så gott om undantag:




Den där kostar ju flera hundra tusen, men jag såg en kille som hade byggt en råttig en med Guzzi-motor och den lär inte ha kostat skjortan. :)

Svimfärdig 2008-11-09 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28390)
Svimmis. Jag gillar inte motorcyklar, men blev faktiskt lite sugen på en trike pga de stoppade sätena. Funderar däremot på hur de fungerar i kurvor.

Dessutom är jag lite bekväm av mig. Vill gärna ha tak om det t.ex. regnar.



:tihihi:

Man får lära sig lite kurvtagning. :whistle: Mmm bekvämt ska det vara minsann.

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28391)
Jo, men det finns ganska så gott om undantag:




Den där kostar ju flera hundra tusen, men jag såg en kille som hade byggt en råttig en med Guzzi-motor och den lär inte ha kostat skjortan. :)

Den är SNYGG! Och ja, det är dyrt som fan bara med en "Svenssonmodell". Pengar pengar... Du kan få bygga en åt mig...sen...nångång... :evilgrin39:

Sven Hedin 2008-11-09 01:06

Ge mig ett par meter sömlösa hudraulrör, en lämplig motorcykel och en liten bakhulsdriven bil så grejar jag det. En eller två välvilliga besiktningsmän gör inte saken sämre... :)

Östen 2008-11-09 01:40

Trike är coolt, i ungdomen så sladdade vi ibland med min choppade trehjuling på farmors regnvåta altan, strödde man ut en näve bär från snöbärsbusken så lät det dessutom som man var under beskjutning, extra coolt var det när dom söndertorkade däcken krängdes av fälgen...
Visst fan var allt bättre förr :)

Sven Hedin 2008-11-09 01:46

Visst var det det. :)
Det där låter som en lycklig barndom.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson