![]() |
Trike
En sån där trike?
|
Citat:
|
|
Men det där är väl ändå inte den första?
|
Citat:
|
Ok, för själva så har dom ju gjort såna där sen 40-talet. :)
|
Eftersom jag är så mesig vad gäller allt på 2 hjul, förutom vanlig hederlig cykel, så skulle fan trike vara ett alternativ om jag nånsin tar MC-kort. Samtidigt känns det lite "stödhjul" över det hela. Hmm ja, nu blev det lite mer OT bara för det. ALLT ÄR CODYS FEL! :cool: (Och Svens...)
|
Citat:
|
Citat:
Jag kan köra sån NU!!! Cooooooooolt! |
Citat:
Spoiler:
Och en äkta trike, enligt min mening, med tanke på hur bakpartiet är byggt: Spoiler:
|
Citat:
Vaffan, först att svänga med den genom att flytta rumpan... :rolleyes: |
Citat:
|
Här är en jättetidig:
Spoiler:
Här är en från -42: Spoiler:
Det som är ändå bättre än det med B-kortet är att ifall det är den här typen med flak eller låda så kan man lastbilsregga den och då behöver man ingen hjälm. :yes: |
Citat:
. |
Sven, du postar alltid motorcyklar/mopeder som ser ut att ha extremt oskön sits. Hur känns det i din rumpa egentligen efter en dag på en sådan där sadel? :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Alltså, man kan tycka att att skaffa MC-kort betyder viss skillnad, eftersom det finns en massa moment, som broms- eller väjningsteknik, som kan få en att bli kuggad bums, och som inte gäller för trikes. Så ja, en viss stödhjul-stämpel kan existera. Å andra sidan så kan man undra om det kan finnas bilister som saknar intresse för hojar öht men skaffar en trike i stället. |
Citat:
Ja det är enorm skillnad på det...just pga det du nämner. Krävs mer att köra på 2 hjul. Ja, jag är ju lite sån... MÅNGA hjul ska det vara. :D |
Citat:
|
Hahaha! Fan vad kul det blev. :lol:
|
Citat:
|
Haha...sven visste inte vad en trike är...:peka:
|
Citat:
http://www.jamb.ca/gallery/albums/Ho...dWingTrike.jpg http://www.markstrikes.com/images/fo...ldwing1500.jpg http://shoutingthomas.typepad.com/ph...trikelarge.gif http://www.markstrikes.com/images/fo...ldwing1800.jpg |
Jag tycker att trätulpanerna på den övre bilden är lite intressanta.
|
Och "gräs"-mattan...
När är det MC-mässa igen? Blev sugen nu... :baby: |
Citat:
De där guldvingetrajkarna var groteskt fula. |
Jag tycker de ser it att ha bekväma säten, men är det inte lika bra att ha en cabriolet istället? :unsure:
|
Citat:
|
Jag är inte värst sugen på en trike, men jag skulle gärna svetsa ihop en bara för att på enkelt vis kunna använda en stor jävla bilmotor. Jag är övertygad om att ifall jag fick tillgång till en bra verkstad och lite nödvändiga delar så skulle jag kunna provköra redan samma kväll. Det hade varit skitkul!
|
Citat:
|
Efter div. dissar kommer jag inte våga testa trike. Verkar vara töntstämpel på dom. :skamsen: Bajs jag som såg det som ett ok alternativ till båge. :besvarad: Får brumma på med fyrhjulingen istället.
|
Citat:
|
Svimmis. Jag gillar inte motorcyklar, men blev faktiskt lite sugen på en trike pga de stoppade sätena. Funderar däremot på hur de fungerar i kurvor.
Dessutom är jag lite bekväm av mig. Vill gärna ha tak om det t.ex. regnar. Citat:
|
Citat:
Spoiler:
Den där kostar ju flera hundra tusen, men jag såg en kille som hade byggt en råttig en med Guzzi-motor och den lär inte ha kostat skjortan. :) |
Citat:
Citat:
|
Ge mig ett par meter sömlösa hudraulrör, en lämplig motorcykel och en liten bakhulsdriven bil så grejar jag det. En eller två välvilliga besiktningsmän gör inte saken sämre... :)
|
Trike är coolt, i ungdomen så sladdade vi ibland med min choppade trehjuling på farmors regnvåta altan, strödde man ut en näve bär från snöbärsbusken så lät det dessutom som man var under beskjutning, extra coolt var det när dom söndertorkade däcken krängdes av fälgen...
Visst fan var allt bättre förr :) |
Visst var det det. :)
Det där låter som en lycklig barndom. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson